Verslag : Spartacus/NDN A - Blauw Wit A : 13 - 21  (5-8)
A: Ana (5), Lotte (2), Kobe (2), Jelle (2)

V: Imke (2), Jan (4), Stijn (1+s), Zoë
Wissels : Rino (2), Riet, Tobias

Scheidsrechter : J. Van Acker

Zonder enig obstakel van belang teistert een felle, kille wind het Park Groot Schijn, spelers en supporters.  Geen makkelijke omstandigheden, wat de lage score in de match van het B-team al aantoonde.  Na de zenuwslopende race naar de zaaltitel kregen de spelers een weekje rust, alvorens de trainingen op het veld te hervatten.  Ook in de veldcompetitie wordt het doel, de promotie naar Promo te bereiken, niet de gemakkelijkste opgave.  Ganda staat aan de leiding in de rangschikking met een ruime voorsprong.  Na het verlies van Edegem op zaterdag, kan Blauw Wit mits een zege tegen hekkensluiter Spartacus/NDN de tweede plaats veroveren.  Lander, pas herstelt na een week ziekte, blijft aan de kant, zodat Stijn voor de eerste maal een plaats in de basis krijgt.

Verslag : Temse A – Boeckenberg A : 12 - 33  (7-18)
A: Joppe B (1+2s), Lucas DR (3), Lisa VG (10+s), Amber E (1)

V: Tess V (2), Jordan DV (1), Sterre VDA (3+s), Tibo D (8+s)
Wissel : geen

Scheidsrechters : S. De Jonghe, T. Kolmus

De maartse buien temperden het enthousiasme van spelers en supporters voor de eerste veldwedstrijd na de luxe omstandigheden van de zaalcompetitie.  Het is altijd afwachten hoe de spelers reageren op de weerelementen en het verloop van die zaalcompetitie.  Misschien is Temse wel de goede tegenstander om draad buiten weer op te pikken.  Thomas bleef, net zoals de andere reserven overigens, lekker ingeduffeld op de bank, zodat zijn rug wat extra weken rust krijgt.  Lauren bleef afwezig wegens een familiefeest.  Hierdoor diende Gert de vakken aan te passen en kreeg Sterre een plaatsje in het startersachttal.

Verslag zaalfinale U19 : Kwik - Boeckenberg : 18 – 21  (8-7)
A: Senne (6), Mattijs (3+s), Evi, Charlotte (1+s)

V: Mirko (1), Florian (1+s), Mira, Mado (3+s)
Wissels : Rik (1), Elfie (1), Soetkin

Scheidsrechters : S. De Jonghe, T. Kolmus

Onze supporters, al goed op dreef na de wedstrijd van onze U17, maakten zich op om de U19 naar de titel te juichen.  Dat Kwik brandhout had gemaakt van Borgerhout/GW en de mindere eerste helft van onze panters tegen Temse zinderden nog na.  De ruime overwinning in de terugronde van de competitie bewees wel dat Kwik te pakken was.  De coaches voerden ook een aanpassing aan in de vakopstelling.  Na haar goede invalbeurt tegen Temse kreeg Mira nu een plaatsje van bij de start.

Verslag zaalfinale U17 : Boeckenberg – Voorwaarts : 15 – 11  (11-8)
A: Anthony (1+s), Johannes (1), Janneke, Maura (1)

V: Nils (1+2s), Quinten, Jitte, Jana (3+s)
Wissels : Jun, Camille

Scheidsrechters : W. Jongbloed, I. Bekaert

Als ik binnenkwam in de sporthal stond de gang gevuld met een dubbele rij mensen, een oranje erehaag voor de U15 van Vobako die net kampioen waren gespeeld.  Van onze U17 geen spoor.  De stoelen van de bank waren versierd met de wedstrijdshirts.  De spelers zelf luisterden op dat moment naar de peptalk van coach Stefan.  Want hadden onze panters vorige week Spartacus verrast, ditmaal was Voorwaarts verwittigd.  Toch ook niet de minste tegenstrever.  Voor onze U17 hoefde eigenlijk niks meer, want het bereiken van de finale vervulde al een gouden dromen in.

Op zaterdag 16 maart as spelen onze U17 en U19 hun finalewedstrijd te Herentals.

14u00 - U17

16u00 - U19

Supporters allen op post!!!

Tickets alleen te verkrijgen (niet via onze club) aan de inkom van het Sportcentrum te Herentals.

van 12 tem 19 jaar - 5€ voor een zitplaats

Vanaf 20 jaar  - 10€ voor een zitplaats

Kinderen tem 11 jaar hebben gratis toegang en moeten zich melden aan de inkom voor een toegangsbewijs

Verslag kruisfinale U19: Boeckenberg – Temse: 15 – 12  (5-6)
A: Mattijs (2), Charlotte (2), Evi (4), Florian (2)

V: Mado (1+s), Senne, Mirko (1), Elfie
Wissels: Rik, Mira (2), Soetkin, Jani

Scheidsrechters: J. Gijselinck, D. Van den Bergh

Om 14u00 mochten onze U19 panters, favoriet voor een plaats in de finale, het terrein op tegen Temse.  De blauwe supportersgroep was al flink aangegroeid, zodat de sfeer in de ondertussen toch al weer broeierig warme zaal er goed inzat.  Op het terrein de vertrouwde ploeg met alle spelers paraat, klaar om de strijd aan te gaan met de tegenstander die in de reguliere zaalcompetitie al tweemaal verslagen was.  Voor aanvang van de wedstrijd zag ik de mascottes van de ploeg in een onderling schijngevechtje.  Geen idee wie daar als winnaar is uitgekomen.

Verslag kruisfinale U17 : Spartacus/NDN – Boeckenberg : 15 – 16 (8-8)
A: Nils (4+s), Quinten (1+s), Jitte (s), Camille (1)

V: Anthony (2+2s), Johannes (1+s), Jana (1), Janneke
Wissels: Cleo, Maura

Scheidsrechters : S. De Jonghe, T. Kolmus

The day after, zo leek het wel als ik om 10u00 naar de amper gevulde Boeckenberg tribune keek.  Veel supporters waren nog niet bekomen of van het verlies tegen Borgerhout/GW of van de after party.  Of was 10u00 te vroeg ?  Gelukkig vulde die tribune zich naarmate de wedstrijd vorderde.  Of de U17 dezelfde overwegingen hadden ?  Geen idee, zij bereiden zich geconcentreerd voor op een wedstrijd tegen een ongeslagen ploeg : eerste in de rangschikking met 28 op 28 punten.  Geen makkelijke opdracht dus en geen wonder dat de coaches en de begeleiding er iet of wat zenuwachtig bijliepen.

March 2024
M T W T F S S
Livestreams

Trooper