NL
FR

Op dinsdag 12 december mochten Jente de Wandel en Jan Gerard hun eerste kindje verwelkomen.

We wensen mama en papa, en natuurlijk ook de fiere grootouders van harte proficiat !

Verslag : Kwik A - Boeckenberg A : 16 - 21  (8-13)
A: Jordan DV (5+2s), Thomas T (2), Tess V, Amber E (1)

V: Joppe B (4), Lisa VG (2), Tibo D (3), Lauren S (2)
Wissel : Lucas DR, Dennis DV, Imana B

Scheidsrechters : T. Van Goidsenhove, E. Mertens

Het bezoek aan Kwik beloofde een pittige confrontatie te worden.  De “biekes” startten vlot in de eerste 3 wedstrijden van de competitie.  Enkel Floriant, dat na de zwakke match tegen AKC/Luma belust was op punten, bleek te sterk.  Na de uitgesproken winst tegen Voorwaarts had het zelfvertrouwen van onze panters een ferme boost gekregen.  Beide voetjes op de grond en eerst bevestigen is de boodschap.  Geen wijziging in de opstelling bij onze panters.

Verslag : RIJKO A - Blauw Wit A : 18 – 22  (9-9)
V1 : Jan (1+1s) - Lander (3) - Riet (1 +1s) - Imke (3)
V2 : Jelle (3) - Kobe (3) - Ana  - Zoë (1 +1s)
Wissels : Lotte - Tine (3) - Rino (1s)

Blauw Wit ging het afgelopen weekend op bezoek bij Rijko.  Dit team was net zoals onze Panters in deze zaalcompetitie ongeslagen.  T.o.v. het vorige seizoen zijn er bij Rijko behoorlijk wat nieuwe gezichten in het team.  Een heleboel spelers zijn overgekomen vanuit de jeugd en zij brengen veel loopkracht en fris korfbal mee.  Blauw Wit was vooraf gewaarschuwd !  Rijko zal vanaf de eerste minuut “pressing korfbal” spelen en zo geschiedde.

Verslag : Boeckenberg A – Voorwaarts A : 28 - 22  (15-12)
A: Tibo D (1+2s), Lauren S (s), Joppe B (1+2s), Lisa VG (6)

V: Jordan DV (3), Amber E (4), Tess V (1), Thomas T (4+s)
Wissels : Lucas DR, Dennis DV (1), Rani VH (1), Imana B

Scheidsrechters : R. Dardenne, B. Wouters

Met 54 doelpunten uit 2 wedstrijden mocht Voorwaarts een vlot scorende ploeg genoemd worden.  Het zou dus oppassen worden in verdediging om de prijsschutters van dit team uit de korf te houden.  Werk aan de winkel voor Gert – met kennis van zaken – om die verdediging op punt te krijgen, maar ook om er voor te zorgen dat de bal ditmaal bij ons wel vlot door de korf zou gaan.  Iets wat de vorige wedstrijden nogal problematisch leek.  De aangekondigde sneeuw hield gelukkig de supporters van beide ploegen niet thuis, zodat er eindelijk een gezellige supportersfeer in de zaal hing.

Verslag : Blauw Wit - Edegem : 21-14  (12-8)
V1 : Jan (2+1s) - Lander (2) - Riet (3) - Imke (1+1s)

V2 : Jelle (4) - Kobe (6) - Ana - Zoë
Wissels : Rino (1) - Yoni- Nicky- Ruben

Scheidsrechter : L. De Wit

Dit was de eerste wedstrijd van de zaalcompetitie waar het om de knikkers ging.  Vier ploegen uit de reeks waren tot op heden ongeslagen en Blauw Wit en Edegem waren twee van hen.  Voor de wedstrijd viel er best wat nieuws te rapen.  Lotte maakte in het B-team speelminuten als opstart na haar kwetsuur, Riet startte voor de eerste keer dit seizoen in het A-team en Kobe en Lander wisselden van vak.

De Raad van Bestuur nodigt iedereen uit op maandag 4/12/2023 om 20u in het Boeckenberg Sportcenter voor een Buitengewone Algemene Vergadering. Onderwerp : wijziging clubstatuten conform de nieuwe vzw wetgeving.

Alleen vzw-leden (cfr art. 1.1 van het huishoudelijk reglement) zijn stemgerechtigd op deze Algemene Vergadering.

Zaterdag 2 december 2023 kan je tussen 18u30 en 20u stoofvlees met frietjes à volonté verkrijgen in de Foyer.

Inschrijven is verplicht via stoofvlees@boeckenberg.be

Verslag : Borgerhout/GW A - Boeckenberg A : 22 – 21  (10-11)
A: Tibo D (3), Lauren S (3), Joppe B (2), Lisa VG (3+s)
V: Jordan DV (2+s), Amber E (1), Tess V, Thomas T (2+s)
Wissels : Lucas DR (1+s)

Scheidsrechters : S. De Jonghe, T. Kolmus

Na een moeilijke en moeizame competitiestart konden we er op rekenen dat de zebra’s dorstig zouden zijn naar de eerste punten.  Onze panters daarentegen troffen met Temse en Putse mogelijk niet de sterkste tegenstanders uit het pak.  De afwerking op Putse leverde niet meteen het percentage op waar je als trainer/coach vrolijk van wordt.  Gert stuurde bij, bracht ook Thomas in plaats van Dennis en bedacht een tactisch plannetje om het laken naar zich toe halen.

De supporters op de bank waren al flink opgewarmd na de spannende eindstrijd van de B-teams, gewonnen door onze ploeg met 24-25.

March 2024
M T W T F S S
Livestreams

Trooper