Verslag : Spartacus/NDN A - Blauw Wit A : 14 - 27  (7-13)
A : Lander (3+s), Imke (5+s), Ruben (2+s), Riet (1)

V: Jelle (4+s), Ana (2+s), Kobe (1), Lotte (3)
Wissels : Rino (1)

Scheidsrechter : T. De Gent

De eerste tegen de laatste in de rangschikking, dan verwacht je geen vuurwerk.  Wegens de onbeschikbaarheid van hun vaste thuiszaal in Berendracht was Spartacus/NDN noodgedwongen uitgeweken naar de Stedelijke Sporthal op het Kiel, waarvan de meeste supporters op de hoogte bleken te zijn.  Leuk, de belangstelling voor de wedstrijden van Blauw Wit, zelfs van de bondsvoorzitter.  Door een ongeluk met een zaag diende Niels de vakken lichtjes te wijzigen.  De geblesseerde Jan werd vervangen door Ruben.

Verslag : AKC/Luma A - Boeckenberg A : 23 - 19  (10-11)
A: Jordan DV (4), Amber E (1+s), Tess V, Thomas T (3+s)

V: Tibo D (1+s), Lauren S (1), Lisa VG (5), Joppe B (1+s)
Wissels : Lucas DR, Seppe C

Scheidsrechters : T. Vlaminckx, N. Pekaar

Met al 3 ploegen zeker van een plaats in de kruisfinale, blijven de wedstrijden van de laatste 2 blokken toch bijzonder interessant vermits de uiteindelijke rangschikking lang niet vastligt.  Dat maakte van deze ontmoeting een topper in de strijd voor de koppositie.  De heenwedstrijd ligt bij de meesten fris in het geheugen.  Onze panters domineerden in een schitterende eerste helft, waarna AKC het in de tweede vlotjes overnam om nog vrij ruim de winst te pakken.  Dit verloop wilden onze spelers niet meer meemaken.  In de tribune zochten de supporters van beide partijen naar hun plaats en begeleidden de trommelaars de aanmoedigingen.

Op 9 maart speelt onze topgroep de halve finale van de zaalcompetitie. Het exacte uur hangt nog af van de plaats in het klassement. Tickets, zitplaatsen, moeten op voorhand besteld worden op finales@boeckenberg-korfbal.be. Wacht niet te lang want de plaatsen zijn beperkt! Wie niet graag zelf rijdt naar Herentals kan ook een plaatsje op de bus reserveren op bus@boeckenberg-korfbal.be

Verslag : Blauw Wit A – Rijko A : 21 - 19  (10-9)
A : Ana - Lotte – Kobe - Jelle

V: Imke - Jan – Lander - Riet
Scheidsrechter : L. De Wit

De zenuwen stond best gespannen bij onze blauwwitjes.  Deze wedstrijd kon de definitieve beslissing over de titel brengen.  Ook de supporters van beide verenigingen hadden dit begrepen en daagden in vrij grote getale op, ondanks de krokusvakantie met de afwezigheid van de skiërs tot gevolg.  Op het speelveldveld had dit eveneens gevolg : de afwezige Zoë werd vervangen door Riet.

Verslag : Boeckenberg A – Kwik A : 24 - 14  (10 - 7)
A: Lisa VG (2), Lauren S (3+s), Tibo D (4+s), Joppe B (2+s)

V: Jordan DV (3+s), Thomas T (3), Tess V (1), Amber E (2)
Wissel : Sterre VDA, Lucas DR, Seppe C, Fauve VG

Scheidsrechters : T. Vangoidsenhove, E. Mertens

Na een zinderende wedstrijd van de B-ploegen, waarin onze spelers alle zeilen moesten bijzetten om de punten thuis te houden, vulden de tribunes zich voor de hoofdbrok.  Het leek voor Kwik een ultieme kans om zich van een plaats in de kruisfinales te verzekeren.  Langs onze kant echode de Champions League nog na.  Hoe goed zouden de spelers gerecupereerd zijn ?  Wat met de blessure van Tess ?  Die laatste stond ingetaped en wel tussen de lijnen, van geen kleintje vervaard, dat zou ze in de match nog maar eens tonen.

Onder grote belangstelling van hun supporters verzekerden beide U11-ploegen zich van de eerste plaats in hun reeks vandaag. Met een indrukwekkende reeks van overwinningen hebben onze jonge atleten bewezen veel in hun mars te hebben.

Met veel enthousiasme en doorzettingsvermogen hebben we een opmerkelijke groei gezien gedurende dit seizoen, zowel individueel als collectief. Ook bij de One-Zone ploeg zien we veel progressie. We zagen dan ook vele lachende, trotse gezichten in het Boeckenberg Sportcenter.

Knappe prestatie, proficiat U11!!

Trotse coaches, Sara, Danny, Sven, Peter, Truus.

Verslag : PKC - Boeckenberg : 25 - 17  (12 - 9)
A: Jordan DV (1+2s), Thomas T (4), Tess V (s), Amber E (2)

V: Lisa VG (4), Lauren S (1), Tibo D (1), Joppe B
Wissel : Imana B, Dennis DV (1)

Scheidsrechters : S. Jones, P. Busik

Na 10 jaar speelden we op 10 februari onze 10de Europacupfinale, ondertussen omgedoopt tot Champions League.  PKC en IKF hadden de mond vol over die wedstrijd, de beste ooit internationaal volgens velen.  Onze spelers concentreerden zich op wat er op deze dag gaat komen.  Coachen Gert en Andy hadden enkele strategische keuzes gemaakt om te proberen de thuisploeg uit evenwicht te krijgen.  Het blauwe panterlegioen heeft lang voor de start ruim een kwart van de supporterszitjes veroverd.  Reeds bij de opwarming waren ze talrijk aanwezig, terwijl ze werden opgehitst door onze pantermascotte.  Iedereen genoot zichtbaar.

Verslag : Boeckenberg - Schildgen : 30 - 12  (14 - 8)
A: Lisa VG (4+s), Lauren S (3), Tibo D (3+s), Lucas DR (2)

V: Jordan DV (3), Thomas T (4), Tess V (2), Amber E (4)
Wissel : Imana B, Maline V, Seppe C, Sterre VDA (1), Dennis DV (2)

Scheidsrechters : D. Boogaard, L. Pazourek

Op dag 3 staat Schildgen op het menu, de Duitse kampioen.  Een onbekende kunnen we deze ploeg ondertussen niet meer noemen.  Gert had voor de bespreking een uitgebreide analyse klaar en een duidelijk plan over de manier waarop deze tegenstander diende aangepakt.  Joppe en zijn enkel kregen een dagje rust, daarom waren in het vak van Lisa en Lauren Tibo en Lucas terug present vanaf de start.

March 2024
M T W T F S S
Livestreams

Trooper