FR

Dit weekend was de oogst voor Boeckenberg iets magerder dan vorige week. Van de 10 jeugdwedstrijden konden we er wel 5 op onze naam schrijven. Onze Kern B ploegen moesten de winst aan de tegenstanders overlaten, en de Kern A ploegen konden een gelijkspel uit de brand slepen. Hieronder vinden jullie het overzicht van alle uitslagen.

Verslag : Edegem A - Blauw Wit A : 20 - 20  (9-9)
A: Imke (3+2s), Kobe (2), Jan (s), Ana (1+s)

V: Lotte (3), Jelle (2+s), Zoë, Lander (3+s)
Wissels : Riet, Rino

Scheidsrechter : T. De Gent

Een topper.  Dan verwacht je spanning, drama en spektakel.  Daarvoor waren er een behoorlijk aantal supporters aanwezig, die, ondanks een druilerige regen voor en na de rust, konden genieten van een echte thriller.  Niels zette Jan en Zoë tussen de lijnen in plaats van Rino en Nicky.  Die zorgden in het B-team mee voor een behoorlijke opwarmer.  Jammer dat er in de laatste 10 à 15 minuten niet werd gescoord zodat Edegem ogenschijnlijk gemakkelijk kon winnen.

Verslag : Boeckenberg A – Temse A : 22 - 19  (11-12)
A: Tess V, Jordan DV (5+s), Tibo D (2+2s), Lauren S (1)

V: Joppe B, Amber E (2+s), Thomas T (2), Lisa VG (3)
Wissels : Lucas DR (3)

Scheidsrechters : I. Bekaert, W. Jongbloed

Nog nooit zoveel e-mails gekregen over de te nemen maatregelen bij zeer warm weer : emmers water langs de lijn, drankpauzes inlassen.  De bezorgdheid van de KBKB was groot en terecht.  Het was gloeiend.  De supporters zochten naar elk beetje schaduw.  Helaas was er die voor al wie tussen en naast de lijn stond of zat jammer genoeg niet.  Gert start met dezelfde acht als vorige week maar heeft Thomas en Lisa van vak verwisseld voor Tibo en Lauren.  Andere ploeg, andere tegenstander, andere strategie ?  Of zijn we nog op zoek naar de beste vakopstelling ?

Verslag : Blauw Wit A – Spartacus/NDN A : 23 - 17  (13-8)
A: Lotte, Jelle (4), Nicky (2), Lander (6)

V: Imke (2+s), Kobe (1), Rino (2), Ana (2)
Wissels : Zoë, Riet (1), Jan, Ruben (2s)

Scheidsrechter : J. Nicasi

De wedstrijden tegen Spartacus/NDN hebben een verleden, bijna een eigen leven.  Daardoor kon ik vooraf wel wat spanning voelen bij de spelers.  En misschien ook wel wat bedachtzaamheid over de temperatuur.  De zon had heel de dag alle wedstrijden met hitte geteisterd.  Nu ze vanaf de start al achter de horizon was gezonken, profiteerden vooral de supporters van de aangenamere omstandigheden.  Want warm bleef het wel.

Het tweede competitieweekend, en ook dit weekend was de zon van de partij !

Misschien af en toe wat te warm om te sporten, maar onze Panters zorgden wederom voor een aantal spannende en mooie wedstrijden.

Weet je niet wat doen dit weekend? Kom dan onder een lekker warme zon onze teams aanmoedigen op onze eigen sportvelden of die van een andere (naburige) club.

We wensen iedereen alvast een zonnig en sportief weekend!

We zagen wisselend succes bij onze panters tijdens het eerste warme en zonovergoten competitieweekend. Maar we hebben iedereen zien genieten en de sfeer zat goed. We kijken uit naar al wat nog komen zal.

We wensen al onze panters, van klein naar groot, ook dit seizoen veel succes en vooral veel korfbalplezier!

Verslag : Floriant A - Boeckenberg A : 18 - 15  (12-9)
A: Thomas T (3), Tess V (2), Jordan DV (2+2s), Lisa VG (1)
V: Tibo D (2), Joppe B, Lauren S (1), Amber E (1)
Wissels : Lucas DR (1), Sterre VDA

Scheidsrechters : D. Mertens, K. Meeus

Zon, zon, zon, lekker warm en een tikkeltje meer pantersupporters dan de laatste keer langs de lijn in Merelbeke.  Onze youngsters van de B-ploeg moesten het afleggen tegen een trefzekerdere thuisploeg.  Bij Floriant spotten we een paar nieuwe gezichten, langs en tussen de lijnen, waaronder het nieuwe coachteam Terrence C en Glenn LB.  Bij de spelers een nieuw gezicht, Ernst D, die vooral verdedigend een belangrijke rol speelde.  Geen wijzigingen langs onze kant.  Tijd voor de wedstrijd.

Van 20 tot 29 oktober 2023 wordt het WK korfbal gehouden in Taipei. Voor deze selectie zijn maar liefst 5 panters geselecteerd! Proficiat Jordan, Joppe, Tibo, Amber en Lisa! België neemt het in de eertse ronde op tegen Hong Kong en Turkije.

Meer info vind je op de website van het ikf: https://korfball.sport/event/ikf-world-korfball-championship-2023/

Veel plezier en succes!

M T W T F S S
Livestreams