Wij kregen afgelopen week de bevestiging van de dienst TopSport ondersteuning van de Stad Antwerpen dat het project "Open Korfbalschool Boeckenberg" voor het 3de jaar op rij wordt erkend.

Afgelopen jaar waren 40 kinderen (13-18 jarigen) actief in de Korfbalschool. Hiervan zijn er 19 geen lid van Boeckenberg Korfbalclub waardoor het "Open" karakter van de Korfbalschool wordt benadrukt.

De deelnemers die lid zijn van Boeckenberg Korfbal Club worden geselecteerd door de Cel Jeugd; externe deelnemers dienen tests af te leggen op basis waarvan besloten wordt of zij over voldoende technische en fysieke competenties beschikken. Uitsluitend korfballende atleten worden weerhouden die mogelijk kunnen doorgroeien tot het allerhoogste niveau (Korfballeague).

Meer informatie over de Korfbalschool kan worden teruggevonden op deze website onder het hoofd "Korfbalschool". Voor de trainingen geldt een maximum aantal plaatsen waarvan de helft is gereserveerd voor niet-Boeckenberg leden.

De trainingen vangen aan na de nationale jeugdtornooien wekelijks vanaf woensdag 17 september. De trainingen gaan door op woensdag van 13u15-15u30 (grote jeugd) en op donderdag van 19u00-21u00 (kleine jeugd). De Korfbalschool staat onder leiding van Rudy Ramaekers met als lesgevers Patrick Bosschaert, Nick Janssens, Davor Duronjic, Nikki Schilders en Britt Boex. Het team kan nog verder worden uitgebreid afhankelijk van de specifieke behoeften.