Zaalwedstrijd U17 d.d. 25/2/2022: Vobako A – Boeckenberg (27-13)

Voor de laatste uitwedstrijd trokken we op de vrijdag vóór de krokusvakantie nog laat op de avond naar Tielen om tegen Vobako aan te treden. Dit was een uitgestelde wedstrijd waarvoor helaas geen beter moment kon gevonden worden, ondanks verwoede pogingen van beide kanten. Niet evident om dan nog even alles te geven. De vakantie lonkte al en de focus was niet altijd 100 %. Sommigen hadden hun skilatten in gedachten al aan en anderen keken al uit naar een weekje niksen. Maar eerst moest er dus nog geknokt worden.

Aanval: Aiko – Eline – Mirko – Senne

25-13 shot Senne na pas van Aiko

26-13 penalty dame Vobako

27-13 inloper dame Vobako

De supporters werden getrakteerd op heel wat doelpunten, maar helaas niet allemaal langs onze kant. Vooral de eerste 10 minuten regende het doelpunten langs Vobako zijde. Het gevaar kwam van alle kanten. Zowel de Kempense heren als dames scoorden vlotjes. Voor we het wisten keken we tegen een 9-0 achterstand aan. Pas daarna konden we zelf een eerste keer scoren en dat konden we uiteindelijk te weinig in de eerste helft. We zagen alle hoeken van het veld, we hadden weinig of geen rebound, waardoor de tegenstander soms kans na kans kon nemen en uiteindelijk de rust kon ingaan met een niet te overbruggen voorsprong van 18-4.

Maar niet getreurd. Ondanks die grote achterstand hebben we onszelf rechtgezet en zijn we er voor blijven gaan om uiteindelijk een 2e helft neer te zetten met een gelijke stand van 9-9. Helaas moest enkele minuten vóór het einde Jani gekwetst naar de kant en zo wordt onze ploeg verder uitgedund. We wensen Jani een spoedig herstel en hopen ook Florian snel weer tussen de lijnen te zien. Laat ons hopen dat we voor de rest van het seizoen geen extra gekwetsten meer in onze gelederen krijgen. Fingers crossed!