Zaalwedstrijd U17 d.d. 16/2/2022: Boeckenberg A – Rijko A (12-16)

De wedstrijden volgen elkaar heel snel op. Ook deze week een avondwedstrijd op het programma, deze keer eentje thuis tegen Rijko. Deze ploeg is nog in volle strijd voor een kruisfinaleplaats, dus we wisten dat die er alles aan zouden doen om te winnen en gretig voor de dag zouden komen. En dat waren ze ook inderdaad. Wij moesten het stellen zonder de gekwetste Florian en zonder Rik die de U19 ging versterken tegen Floriant. Dank aan de heren van de U17 B die op de reservebank zijn komen zitten. Ze waren getuige van een wedstrijd, waarin de U17 A slechts een schim van zichzelf was.

Aanval: Elfie – Evi – Mattijs – Senne

11-15 shot heer Rijko

11-16 shot heer Rijko

12-16 penalty Elfie

Rijko legde van in het begin veel gretigheid aan de dag en kwam al vrij snel 0-2 voor. We konden na 10 minuten even tegenscoren, maar dan liep Rijko verder uit naar 1-5. Onze spelers waren niet in hun normale doen, er hing zenuwachtigheid in de sporthal die niet te verklaren is. De gekende snelheid van heel wat spelers, die in het verleden vaak onze troef was, werd niet of onvoldoende gebruikt. In het 2e kwart van de wedstrijd konden we wel zelf iets makkelijker tot scoren komen en ons stilaan terug in de wedstrijd boksen. Zo haalden we de rust met een beperkte 6-8 achterstand en kon eigenlijk alles nog.

In de tweede helft ging het wat op en af wat de doelpunten betreft, maar Rijko kon de tweepuntenvoorsprong steeds behouden en zo maakten wij op geen enkel moment aanspraak op de overwinning. Meer nog, dit is een match om zo snel mogelijk weer te vergeten. Het ene vak miste aanvalskracht en initiatief, in het andere vak werden niet de juiste mensen aangespeeld. Opdrachten werden niet uitgevoerd ondanks herhaaldelijke richtlijnen van de coach, talloze slechte passen bij acties naar binnen of bij het uitwerken in verdediging, regelmatig slechte balcontroles, en ga zo maar door. Maar iedere ploeg heeft eens recht op een off-day, zeker?! Dus zand erover en op naar de volgende wedstrijd.