Zaalwedstrijd U17 d.d. 12/2/2022: Borgerhout/GW A - Boeckenberg A (22-20)

Onder een stralende zon gingen we op weg naar sporthal Plantin om Borgerhout/GW partij te geven. Een ploeg die tot nu toe slechts één verlieswedstrijd liet optekenen en dus heel sterk bezig is. In de heenwedstrijd was het doelpuntensaldo eerder aan de lage kant, mede dankzij een stevige verdediging aan beide kanten. Zouden we deze keer even alert zijn? De heenwedstrijd was voor ons ook wel eentje van teveel gemiste penalty's. Zouden ze er vandaag wel in gaan? De gekwetste Florian was opnieuw van de partij en zag het allemaal vanop de eerste rij. Hopelijk staat hij zelf weer snel tussen de lijnen.

Aanval: Aiko – Eline – Mattijs – Senne

21-19 inloper dame Borgerhout/GW

22-19 shot heer Borgerhout/GW

22-20 shot Mattijs op steun van Evi

De wedstrijd begon alvast veelbelovend, want we kwamen zowaar op een 0-2 voorsprong. En we konden tot 2 keer toe in de eerste helft een 2-punten-kloofje op het bord zetten. Maar Borgerhout kwam telkens terug en nam na 22 minuten de leiding, al konden we toch nog een keer tegenscoren om zo met een gelijke stand de rust in te gaan.

In de tweede helft bleef het eerst lang gelijk opgaan. Wij scoorden, zij scoorden, gelijk. Zij scoorden, wij scoorden, gelijk. Na 11 minuten stond het 15-15 en was dus alles nog mogelijk. Dan volgde helaas een fase waarin Borgerhout 3 keer kort na elkaar kon scoren en waren we plots dan toch op achtervolgen aangewezen. Maar niet getreurd, goaltje per goaltje, zoals we dat gewend zijn, kwamen we uiteindelijk terug tot 19-19. Maar opnieuw kon Borgerhout 3 doelpunten uitlopen en dat konden we helaas niet meer goedmaken.

Waar Borgerhout de vorige keer vooral op shot scoorde, was dat vandaag anders. Redelijk wat acties inside, waar we niet altijd een antwoord op wisten, werden bekroond met een korf. Ik hoorde de coach meermaals "PRATEN" roepen, dus daar kan zeker aan gewerkt worden. Maar al bij al was dit weer een sterke wedstrijd van onze toppers. En één ding is zeker, alle penalty's gingen er vandaag moeiteloos in. Blijven oefenen loont dan toch! ;-)