Zaalwedstrijd U17 d.d. 9/2/2022: Sikopi A – Boeckenberg A (17-17)

De voorbije week was het eindelijk tijd om de eerste van nog 2 te spelen wedstrijden in te halen. Dus iedereen op een weekavond richting Linkeroever om het op te nemen tegen Sikopi, dat ook eerder onderaan in de rangschikking staat. Zij konden tot nu toe 2 keer van hekkensluiter Putse winnen en 1 keer van rechtstreekse concurrent Rijko. Dus we zagen mogelijkheden om ook nog eens met een overwinning naar huis te gaan.

Aanval: Aiko – Eline – Mattijs – Mirko

16-17 shot heer Sikopi

TIME-OUT

17-17 inloper dame Sikopi

De eerste helft zagen we een vrij normaal spelbeeld. Beide ploegen scoorden afwisselend en het ging zowat de hele tijd gelijk op. Al was toen al duidelijk dat Sikopi mooi korfbal niet echt toeliet en zelf nogal harde acties neerzette, zowel aan dames- als herenkant. In de tweede helft slaagden we erin stilaan op voorsprong te komen en bij een 10-14 stand hadden we het gevoel dat het wel eens ons moment zou kunnen zijn.

Maar het werd uiteindelijk een draak van een wedstrijd, niet door onze prestatie, maar door het verdere spelverloop en de reacties op de tribune. Er werden over de hele wedstrijd maar liefst 10 penalty's en 22 vrijworpen gefloten, waarvan 7 penalty's en 13 vrijworpen in ons voordeel. Ongezien. De foutenlast lag dus aanzienlijk hoger bij de tegenstander.

Toen op 6 minuten van het einde bij een 14-16 voorsprong een vrijworp voor Sikopi na protest van een speler doodleuk in een penalty werd omgezet was het hek helemaal van de dam. Tot overmaat van ramp moesten we na een vrijworp aan onze kant op 30 seconden vóór het einde de bal afgeven na een zogenaamde aanvallende fout, die er helemaal geen was. En dit gaf Sikopi de kans om nog een laatste inloper binnen te leggen, waarbij alweer een speler van ons tegen de vlakte ging. En zo werd ons de overwinning ontnomen en moesten we tevreden zijn met een gelijkspel. We keerden allemaal in shock naar huis, zowel de coach, spelers als supporters. Is dit wat korfbal moet zijn voor 16- en 17 jarigen?!