Verslag : Kwik A - Boeckenberg A : 18 - 18  (9-9)
A: Jordan DV, Brent S (6), Tess M (2s), Tess V (2)
V: Joppe B (3), 5Thomas T (2), Jolien H (1+s), Sara G (s)
Wissels : Lucas DR, Thias VL, Maline V, Lisa VG

Scheidsrechters : Van Goidsenhove T. Mertens E

Raar, een wedstrijd zonder toeschouwers.  Op de tribune huppelde de eenzame cameraman van Sportbeat naar hartenlust van links naar rechts, maar kon bij het oplopen enkel de ruggen van spelers en scheidsrechters filmen.  Ondanks het levensgrote scherm in de bijenkorf verkozen de meeste supporters van de thuisploeg de warmte van hun eigen leefruimte.  De barploeg had daardoor een rustige en, wegens het sluitingsuur, ook een korte avond.
Vandaag sneden we blok 4 van deze door COVID geteisterde zaalcompetitie aan.  Kwik heeft tot nu alle wedstrijden gespeeld, onze panters - buiten Thibo was de groep volledig - begonnen pas aan hun tweede match.  Voor de B-ploeg leek dit geen enkel probleem.  Zij sloten hun wedstrijd af met 32 doelpunten en winst.  Eens kijken hoe onze A’s acteren.

Brent opent de score uit vrijworp, de match is amper een minuut aan de gang.  Met 2 strafworpen en een schot uit het achterveld komen de biekes 2 doelpunten voor.  Onze panters kunnen achtervolgen.  Tess V mag naar de stip, mist, maar mag wegens te vroeg inkomen hernemen en scoort.  Even ligt de wedstrijd stil als een dame van Kwik op een eigen heer knalt.  Daarna incasseert Joppe een schot, 4-2.  Die twee verschil blijven langere tijd op het bord.  Onze panters scoren nog driemaal de aansluiter – een strafworp van Sara, een ver schot van Brent en Joppe uit een aflegger van Thomas – de thuisploeg weet telkens tegen te scoren.  Dat noopt Johannis tot een inspirerende time out met nog 8 min. op de klok.  Onze panters dichten de kloof via de Tess’en : strafworpen van M en een schot van V.  De Biekes prikken terug waarna Jol van op de stip 8-8 laat aantekenen.  Zo stevenen we op de rust af tot in de laatste halve minuut Brent zijn ploeg op voorsprong schiet.  Kwik antwoordt meteen, de bordjes zijn opnieuw in evenwicht.

Een straf speechke moet dat geweest zijn van Johannis.  Rustig weliswaar, want de get together tijdens de rust gebeurde op de lege banken van de tribune.  Onze panters jagen bij hernemen de bal op 3 min. viermaal door de mand : schoten van Thomas, Joppe, Brent en Jordan.  Thomas krijgt een nieuwe tegenstander.  In een harde botsing tussen Brent en Jordan kwetsen beide spelers zich.  Brent aan de knie en de elleboog, die blijkbaar harder is dan de schedel van Jordan.  Hij blijft een tijdlang groggy op de vloer liggen, maar speelt daarna toch verder.  Brent is door het incident de concentratie kwijt en krijgt bijna onmiddellijk na het fluitsignaal een strafworp tegen.  Een schot van Jol en een van Brent lijken onze panters een comfortabele voorsprong op te leveren, 10-15.  Kwik neemt een time out, wisselt de dame tegen Jol, terwijl ook Johannis beslist om Jordan te vervangen door Lucas.  Blijkbaar is de uitwerking van de elleboog niet helemaal verteerd.  Tess M mist op inloper de kans om de voorsprong te vergroten.  Het is daarentegen de thuisploeg die de volgende aanval de remonte inzet.  Terwijl Kwik voortdurend wisselt om oa. de heren tegen Joppe en Lucas van vak te wisselen blijft het verschil op 4.  Joppe countert een strafworp tegen Lucas en een vrijworp van Brent een schot tegen Jol.  We zijn net halverwege de tweede helft.  Kwik blijft aanklampen en komt dichter, 15-17.  Tussendoor is ook Tess V richting bank verdwenen en heeft Maline haar opwachting gemaakt.  De thuisploeg is in de flow en heeft aan 2 min. genoeg om evenveel doelpunten te scoren, 17-17.  Met nog 6 min. te gaan neemt Johannis zijn tweede time out.  Eventjes die opmars breken.  De Biekes komen zowaar op voorsprong, maar Thomas zet met een inloper terug de gelijke stand op het bord.  Met nog 2 min. te gaan doet twee wissels.  Hij brengt Lisa ipv. Jolien in de hoop deze laatste nog in aanval te krijgen.  Het volgende fluitsignaal weerklinkt pas op 22 seconden voor het einde.  Te kort om iets aan de score te kunnen veranderen.

Een billijk gelijkspel na twee spiegelende helften.  In de eerste moesten onze panters in de achtervolging, in de tweede was dat de thuisploeg.  Allebei succesvol.  De Biekes legden over de hele wedstrijd een zeer sterke verdediging neer.  Zo had bv. Brent het moeilijk om vrij te komen en zijn vakgenotes om hem goed aan te spelen.  Moeilijke combineren dus waaronder onze algemene afwerking sterk te lijden had.  Of lag de oorzaak daarvan (mede) aan een gebrek aan wedstrijdritme ?  Dat was in ieder geval de indruk die ik had naarmate de tweede helft vorderde, waarin slechts viermaal gescoord in 18 min.
Op naar de volgende wedstrijd, thuis tegen onze achterbuur Borgerhout/GW … als COVID het toelaat.  Meteen een topper in een erg gehavend klassement.