De volgende wedstrijd van de zaal is tegen HMKC, een ploeg die net de TOPleague niet haalde met een zeer sterke heer.

We openen de score met dorloopbal van Charlotte met steun van Anthony en even later zijn de rollen omgekeerd en scoort Anthony op doorloper met steun van Charlotte, 2-0. Na de vakwissel scoort Johannes met een ver schot en Maura met een wegtrekker van onder de korf op pas van Johannes, 4-0. HMKC countert snel terug met een schot van achter de paal. Dankzij Anthony op doorloper met steun van Charlotte blijft de kloof, maar weer kan HMKC snel terug scoren met een wegtrekker onder de paal en niet veel later komen ze nog dichter door twee verre schoten, 5-4. De marge wordt terug groter door weer Anthony op doorloper met weer steun van Charlotte en Johannes met steun van Maura 7-4. Net voor rust kan HMKC op doorloper scoren na een zeldzaam foutje bij het uitwerken, 8-5.

Na de rust scoren we in onze eerste aanval, Charlotte op doorloper met steun van Tiago, 9-5. Na de vakwissel in het in onze aanval weer direct raak, Maura eerst op doorloper en dan met een schot tweemaal op steun van Quinten 11-5. Na een knappe pas van Tiago kan Anthony er 12-5 van maken. Als HMKC op schot scoort doet Johannes na de vakwissel net hetzelfde, 13-6. Vanop vrijworp maakt Maura er zelfs 14-6 van. HMKC maakt er 14-9 van door een paar keer pech bij onze afwerking, (snel) balverlies door slechte passing en omdat ze hun spits telkens wisselen en in de aanval brengen. Maura kan op doorloper na dieptepas van Johannes het tij keren, 15-9. HMKC komt nog terug met een doorloper en een heel ver schot, maar we spelen goed de wedstrijd uit en Johannes kan op dorloper met steun van Jana de eindestand vastleggen, 16-11

Er werd goed over vier in elk vak gespeeld, we zagen zoals gevraagd veel grinta in de duels en er werd aan een heel hoog percentage afgewerkt door bijna alle spelers (en niet 1 of 2 spitsen). Op het moment dat HMKC terug in de wedstrijd dreigde te komen waren er weer verschillende aanvallen waar er geen kans werd gecreëerd door slechte passing en dat moet beter. Ook de afwerking van onze doorlopers en korte kansen kan nog beter, dat blijven werkpunten. Volgende week staat de topper tegen Neerlandia op het programma, tijd om te laten zien wat we kunnen en hebben bijgeleerd ten opzichte van de wedstrijd op het veld.

De fiere trainers, Stefan, Ward en Geert