Verslag Blauw Wit A - Hoevenen A : 28 - 20  (15-10)
A: Kobe (3), Imke (4+s), Brent (1), Ana (4+s)
V: Riet (3), Lotte (4), Jelle (2), Urs (4)
Wissels : Domien (s)
Scheidsrechter : D. Mertens

Na de nederlaag tegen Rijko en een weekje gedwongen rust pikken onze Blauwwitjes terug de draad op tegen Hoevenen, niet meteen het sterkste broertje in de reeks, zoals ook de B-ploeg al toonde met een vlotte overwinning.  De afwerking baart al enige tijd zorgen en laat dit nu in de zaalcompetitie zeer belangrijk zijn.  Voorlopig zijn er nog geen virus-problemen binnen de vereniging, zodat Tim bijna over zijn hele arsenaal spelers kan beschikken.

Bij de eerste spelonderbreking wisselt Hoevenen al een dame, een tactische zet ?  Een die weinig aarde aan de dijk brengt, zo blijkt.  Na twee schoten van Kobe in de eerste minuut, een schot en een vrijworp van Lotte en een vrijworp van Imke kijken de bezoekers al snel tegen de forfaitscore aan.  Ze misten ondertussen wel een strafworp.  De coach van Hoevenen neemt een time out, waarna zijn ploeg een inhaalbeweging in gang zet.  Daarbij een beetje geholpen door een te lakse verdediging op afstandsschoten, 6-4.  Onze spelers herpakken zich.  Met een korte tussenspurt vergroten zij de voorsprong opnieuw tot 12-6 met nog 5 min. op de klok.  In die korte tijd gaat de bal nog 7x door de mand, eentje meer voor Hoevenen, 15-10.

In de tweede helft tonen onze spelers hun overwicht, terwijl ook de ballen vlot door de mand blijven vliegen.  Daardoor groeit het verschil gestaag uit tot 26-14 met nog 8 min. op de klok.  Voldoende voor onze spelers.  De spanning en de concentratie ebben wat weg zodat Hoevenen de kloof kan verkleinen.

Een gemakkelijke overwinning, vooral dank zij een karrenvracht aan doelpunten, het merendeel van de dames.  Da's alvast heel positief.  Toch werden er een aantal vrij makkelijke inlopers gemist, iets wat in closer games wel eens heel duur kan zijn.  En, de verdediging mag ook een stuk strakker.  Een aantal doelpunten van Hoevenen kwam van heren die ongestoord hun schot konden nemen.  Al bij al een goede wedstrijd, zo willen de supporter er meer zien.

Volgende week trekken we naar Gent voor een ontmoeting met Ganda.  Alhoewel, “we” is natuurlijk betrekkelijk, vermits vanaf maandag geen toeschouwers meer toegelaten zijn bij indoorsporten.