Dit seizoen geen bekercompetitie, maar de voorbije week toch een avondwedstrijd. Gelukkig eentje op eigen bodem, zodat we geen verre verplaatsing diende te ondernemen. Onze U19 ploeg moest het opnemen tegen Vobako B. Wij kregen bezoek van Rijko, een ploeg die zich ook bovenaan in de rangschikking bevindt en dus een waardige tegenstander zou zijn. En dat bleek ook uit de cijfers, die niet bijzonder hoog waren.

Aanval: Elfie - Evi - Rik - Senne

Verdediging: Florian - Jani - Mado - Mira

Reservebank: Aiko - Mattijs - Mirko

1-0 shot Senne na pas van Elfie

2-0 inloper Elfie op steun van Rik

2-1 inloper dame Rijko

3-1 shot Mado na pas van Jani

3-2 shot heer Rijko

4-2 shot Senne na pas van Evi

RUST

5-2 shot Mado na doorsteekpas van Mira

6-2 inloper Florian op steun van Mira

6-3 vrijworp heer na fout op dame

7-3 penalty Evi

8-3 inloper Jani op steun van Mira

Het was een redelijk gesloten wedstrijd met ongeveer evenveel doelkansen aan beide zijden, alleen ging de bal bij ons iets vlotter door de korf. Een wedstrijd ook met een hoge foutenlast, zo bewijze de 16 vrijworpen en 1 penalty. Het overgrote merendeel van de vrijworpen waren voor Rijko, maar ze konden er maar eentje verzilveren. Verder werd er veel gefloten voor foute bewegingen, duwfouten onder de paal en het vastpakken van de paal, dus de wedstrijd werd zeer veel stilgelegd.

Het tempo in aanval lag in het begin bij ons zeker hoog, maar dat bleef niet zo. Als je heel lang in verdediging hebt gestaan, vraagt dit uiteraard veel energie, waardoor het tempo noodgedwongen wat naar beneden ging naarmate de wedstrijd vorderde. Toch bleven we steeds de bovenhand houden. In de eerste helft kon Rijko steeds aanklampen, maar na de rust konden we dan toch het verschil maken en kwam de winst eigenlijk niet meer in gevaar. Alweer een puike prestatie!