Een winderige en natte rit naar Rijkevorsel op een verder troosteloze zondag. Storm Dennis heeft zich laten gelden, net zoals zijn voorgangster Ciara het weekend ervoor. Zouden onze toppers dat ook kunnen? Met nog 3 wedstrijden te gaan en Rijko dat op een 5e plaats staat en nog steeds kans maakt om naar Beveren te gaan, wisten we dat zij er alles aan zouden doen om de punten thuis te houden. We verwachtten dat het gevaar opnieuw van hun heren zou komen en zo geschiedde…

Rijko A - Boeckenberg A (12-18) d.d. 16/2/2020

12-17 inloper Mado met steun van Quinten

Wissel Evi voor Julie

12-18 inloper Quinten met steun van Aiko

Het duurde 4 minuten alvorens het eerste doelpunt viel. Tot aan de 1-3 was het vooral Rijko dat de mand kon raken via de shotkracht van 2 heren, maar wij scoorden uit onze 5 doelkansen maar liefst 3 keer, dus de efficiëntie zat in ieder geval goed. Na een eerste time-out slaagde Rijko erin het kloofje opnieuw te dichten en ook een tweede kloof op 3-5 fietsten ze weer dicht met diezelfde heren. Maar dan was het over-and-out voor Rijko en gaven we de wedstrijd niet meer uit handen. We gingen de rust in met 6-10.

In de tweede helft konden we een maximale voorsprong van 7 doelpunten niet behouden. We beleefden enkele minuten van wat slordiger korfbal, niet de juiste kansen nemen en een beetje forceren, waardoor we de bal vaak iets te snel weer kwijt waren. Daarvan kon Rijko profiteren en 3 keer scoren. Toch zat de verdediging nog beter dan in de eerste helft, want Rijko kon naast de gemaakte doelpunten slechts 6 doelkansen creëren, wat uiteraard bitter weinig is. Uiteindelijk rondden we de wedstrijd af met een eindscore van 12-18. Nog even meegeven dat zowel jongens als meisjes evenveel duit in het zakje deden. Missie in ieder geval volbracht.

Nu krijgen we een weekendje rust in de krokusvakantie. Op schrikkelzaterdag 29 februari bieden we in de voorlaatste wedstrijd het hoofd aan ASKC. We hadden er in de heenronde alvast een stevige kluif aan. Benieuwd wat het deze keer zal worden.