Boeckenberg - ASKC :10 - 11
A: Elfie, Charlotte, Florian, Senne (Mirko)
V: Mado, Mira (Aiko), Matijs, Yani

Binnen de 4 dagen mogen we proberen de match van vorig weekend tegen ASKC te doen vergeten.  Mindere randvoorwaarden als wisselvallige weeromstandigheden en/of scheidsrechter waren nu niet aanwezig.  Al moet gezegd worden dat de scheidsrechter voor en tijdens de match wat problemen had met zijn horloge.  De match startte dan ook met 15 minuten vertraging.

Het is ASKC dat als eerste een goaltje kan mee pikken, maar Senne hangt de bordjes met een penalty onmiddellijk terug gelijk.  ASKC komt opnieuw voor, nu is het Mado die de gelijkmaker scoort.  Florian legt er een inloper in op een slim pasje van Charlotte.  Zo komen we even voor, maar ASKC komt langszij.  Dit scoreverloop is tekenend voor het verdere verloop van de match.  Vanaf nu komt ASKC telkens voor, nooit veel, wij klampen aan.  We gaan rusten bij 5-8.

Tommy troont zijn manschappen mee naar de kleedkamer, voor een iets langere pauze dan we gewoon zijn en we vliegen er terug in.

De babbel lijkt effect te hebben, want we naderen tot 7-8 met doelpuntjes van Mirko en Matijs.  We blijven volgen tot het 9-10 wordt op een paar minuutjes van het einde.  De verdediging zakt af om de bal sneller terug naar de aanval te krijgen, waar ASKC van profiteert door er 9-11 van te maken.  Met nog 1 (of waren het 5 minuten) te spelen lijkt het kalf verdronken.  Mirko doet met een ver schot nog even de hoop oplaaien, maar 10-11 is de definitieve eindstand.  Net niet.

Het was een betere match dan vorige week, minder slechte passen en balverliezen, beter en gevarieerder in steun, gedrevener.  We mogen ook niet vergeten dat ASKC een aantal heel goede spelers en speelsters in hun rangen hebben, waar elke ploeg het lastig mee heeft.  Iedereen heeft in verdediging dan ook goed zijn best gedaan en kan zich -volgens mij- weinig verwijten.
In aanval zelf toch nog iets meer in onze eigen kansen geloven en durven en dan gaan we volgende week zeker winnen tegen Borgerhout !!!

Goalgetters : Senne (2), Mado (1), Florian (1), Matijs (3), MIrko (3)

Marleen