"Het comité voor behandeling van beroepen is tot het besluit gekomen, na allerhande betrokken partijen gehoord te hebben, dat er personen vreemd aan Scaldis in het supportersvak aanwezig waren, doordat teruggegeven inkomkaarten door Scaldis, verder aangeboden en verkocht werden aan andere supporters, vreemd aan de club.

Dat tot op heden niet kan of kon achterhaald worden wie de feiten eventueel zou gepleegd hebben."

"De wedstrijd kruisfinale Scaldis - Voorwaarts dient herspeeld te worden. Het Comité voor Wedstrijdzaken zal de datum en plaats ter kennis brengen van alle belanghebbenden."

Tot zover een uittreksel van het officieel besluit. Wij hebben nog verdere toelichting gevraagd aan de KBKB ivm de zaalfinale van zaterdag. In het besluit staat immers niet uitdrukkelijk vermeld dat de zaalfinale niet zal doorgaan. Wij hebben immers meer dan 360 kaarten verkocht en deze zijn reeds grotendeels in het bezit gesteld van onze supporters.

Beste Boeckenbergers, nu is Boeckenberg betrokken én benadeelde partij. Wij zullen ons moeten beraden over het standpunt dat we moeten innemen.

De eerste bedenkingen hierbij zijn dat Scaldis zich verschuilt achter "procedurefouten". Het wil niet zeggen dat het niet bewezen is dat Scaldis schuldig is aan het afsteken van een rookbom, dat dit ook daadwerkelijk niet het geval is. Als later zal blijken, o.a. op basis van het politieonderzoek, dat toch iemand van Scaldis kan worden aangewezen als schuldige, zal zowel Voorwaarts als Boeckenberg, alsook het Belgische korfbal in het algemeen, zich bekocht voelen.

Wij hadden liever een uitspraak gezien over de grond van de zaak.

Overigens is nu de vraag wanneer al deze wedstrijden gaan gespeeld worden. De paasvakantie staat voor de deur en veel spelers hebben een weekje rust ingepland. Daarna zit de agenda overvol.

In afwachting blijft de KBKB site monddood. Het laatste bericht staat nog steeds "Onderzoek naar leidersfiguren binnen korfbal".

Wordt vervolgd.
Frank De Schryver - voorzitter

Raad van Bestuur van de KBKB heeft nota genomen van de beslissing van het Comité voor Behandeling van Beroepen in de zaak Scaldis, waarbij beslist wordt tot herspelen van de gestaakte kruisfinale. Vanavond komt de Raad van Bestuur in een extra vergadering bijeen om de gevolgen van de uitspraak te bespreken. Vrijdag zal in overleg met de organiserende partners een communiqué worden verspreid.

Bron website KBKB www.korfbal.be