Verslag Blauw Wit A – Joki A : 23 – 10 (10-5)
A: Brent (2), Nina (5), Thomas, Merle
V: Kobe (5), Jan (3), Janne (2), Jente (2)
Wissels: Domien (1), Cynthia, Nils, Coen (1), Kim (2), Hannelore
Scheidsrechter : K. Van Lerberghe

Terwijl het buiten wit en witter werd, was Joki al enige tijd in het Sportcenter aangekomen. Wat konden we verwachten van de leider in de rangschikking ?  Frank had zijn huiswerk gemaakt en was tot de conclusie gekomen dat dit een absoluut haalbare tegenstander moest zijn.
De matchvoorbereiding werd verstoord door telefoontjes ivm. de uitgestelde wedstrijden van Floriant, die een verplaatsing door de sneeuw niet zagen zitten. Of was er nog iets anders aan de hand ?  In ieder geval kwam de bevestiging van CWZ dat de wedstrijd uitgesteld werd tot een nader te bepalen datum.

Daar al dat gedoe mis ik een groot stuk van de eerste helft. Joris noteerde wel de doelpunten, waarvoor dank.  Nina had geopend en Joki kon effenen via strafworp.  Onze Blauwwitten stonden onder stoom en via doelpunten van Janne, Kobe en opnieuw Nina ging het vlot naar 4-1.  Joki scoort tegen, maar opnieuw 3 doelpunten op rij, van Jente Kobe en Nina, laten al een duidelijk verschil op tekenen.  Joki prikt tegen tegen Jan, waarna Kobe met 2 schoten het verschil op 6 brengt.  Nina kan er 7 van maken, doch haar vrije inloper botst op de achterrand en naast de mand.  Joki pakt er twee terug.  Een puike verdediging van Nina op een inloper waardoor het geen doelpunt is.  Kobe zet de ruststand op het bord, nadat vlak daarvoor Jan een inloper had gemist.

De tweede helft wordt een walk over. Frank heeft Kim ingebracht in plaats van Merle.  Na 6 min. staat het al 14-5, met 2 schoten elk van Jan en Brent.  Kim krijgt een schot tegen, scoort er twee voor in de plaats, zodat met 16-6 de 10 verschil met nog 18 min. te gaan een feit is.  Joki verweert zich naar best vermogen.  Onze BW’s counteren elk doelpunt, zodat de kloof bij elke vakwissel onveranderd blijft.  Met nog ruim 10 min. op de klok begint Frank te wisselen.  De invallers moeten zich inwerken en dat drukt een beetje op het tempo gedurende enkele minuten.  Eenmaal mekaar gevonden, treffen Domien, Jente op inloper en Coen nog raak.  Joki mist in de laatste seconden een strafworp.

Een veel betere wedstrijd dan vorige week tegen Bornem. Werken voor mekaar, posities invullen, juiste schotkeuzes, voldoende hoog tempo en een goede afwerking.  Alle aanvallende ingrediënten voor deze ruime overwinning waren aanwezig.  Ook in verdediging werd er goed werk geleverd, wat het Joki zeer moeilijke maakte in de combinaties en in de aanvallende rebound.  Puike wedstrijd, met een knap resultaat, waarvan de dappere sneeuw trotserende supporters ook hebben genoten.
Volgende week spelen jullie uit op Ekerse, de laatste in de rangschikking en tevens de laatste wedstrijd van 2017. Een gelegenheid om voort te bouwen op de manier waarop deze mooie overwinning tot stand is gekomen.