Verslag Bornem - Blauw Wit A : 13 – 17 (7-10)
A: Kobe (1+s), Jan (3), Janne, Jente (2)
A: Brent (3+s), Nina (1), Thomas (5), Pascale
Wissels: Domien, Cynthia, Valerie, Nils, Coen
Scheidsrechter : G. Vandenbossche

Mijn eerste kans om Blauw Wit in zaal te zien spelen. Daarvoor reed ik naar Bornem en het voor mij onbekende sportcomplex Breeven.  Leuke omgeving, waarschijnlijk veel leuker als het mooi weer is.  Gelukkig heb je daar in een sporthal niet veel last van.  Zaterdagavond klaagde Frank nog over een damestekort, dat bleek op zondag geen probleem meer te zijn, mede dank zij de inzet van Pascale en Valerie.  Slechts een kleine tribune, die volstond ruimschoots om alle supporters te herbergen.

Bornem start heel stereotiep : eerst alle posities invullen en dan aanvallen. Dit gebeurt allemaal op een gezapig tempo, wat snel op de zenuwen van de verdediging begint te werken.  De bal blijft immers lange tijd ongrijpbaar.  Onze aanvallers doen dat helemaal anders : niks geen posities, niks geen combinaties, bal krijgen is schieten.  Daardoor is een wissel bij Bornem na anderhalve minuut het eerste dat te noteren valt.  Kobe mag naar de stip nadat een dame in de baan van de inlopende Jan kwam te staan.  De volgende aanval wordt het gelijk tegen Pascale.  Het duurt amper 2 min. voor de vakken opnieuw wisselen, na schoten van Brent en Thomas.  Bornem klampt aan en komt tegen Thomas gelijk.  Dit is even slikken voor onze witjes.  Bornem speelt in het Blauw.  Brent zet een vrijworp om en een strafworp voor een fout op de pas naar de inlopende Nina.  Thomas krijgt opnieuw een schot tegen.  Frank heeft tot nu alles met lede ogen aangezien en neemt een time out, waarna hij Valerie ipv. Pascale brengt.  Jente mikt even later raak en Thomas doet er daar eentje bij.  Bornem blijft er voor gaan, komt eentje terug tegen Kobe maar verzuimt een strafworp om te zetten voor de aansluiter.  Kobe zet een vrijworp om.  Bornem doet tweemaal de vakken draaien, nadat onze blauwwitten drie puntjes voor komen.  Deze 3 verschil blijven op het bord tot de rust, ook al omdat Jente in de laatste seconden een inloper mist.

In de eerste 5 min. van de tweede helft wordt de wedstrijd beslist met schoten van Jan, Thomas en Brent. Deze 6 goals achterstand komt Bornem nooit meer te boven.  Frank wisselt ondertussen naar hartenlust, zodat alle aanwezige spelers het veld op kunnen.  Dit gaat uiteraard ten koste van de vlotheid van de combinaties.  Bornem is echter gedurende 8 min. niet in staat om te scoren.  De twee doelpunten van de thuisploeg worden gecounterd door Coen en Nina, zodat er met nog 5 min. op de klok geen twijfel meer is over de winnaar.  Toch wordt het wedstrijdeinde nog vrij ruw, deels veroorzaakt door overdreven enthousiasme enerzijds en mogelijk vermoeidheid anderzijds.  Uiteindelijk kan Bornem de laatste 2 doelpunten scoren, die zijn enkel voor de statistiek.

Een vrij gemakkelijke zege tegen een ploeg die het onze blauwwitten niet echt moeilijk heeft gemaakt. Ik miste langs onze kant vooral het vlotte samenspel van de veldcompetitie.  Bij momenten leek het holdebolderkorfbal, met, gelukkig, een betere afwerking langs onze kant.  De punten zijn niet onverdiend binnen.  Als de ambities is een trapje hoger te korfballen, zal er uit een ander vaatje moeten getapt worden.  Te beginnen volgende week zondag thuis tegen Joki.