Verslag : Kwik - Boeckenberg : 22 - 27 (10-12)
A: Karen VC (1), Matthi D (4), Jesse DB (3+2s), Sara G
V: Nikki S (1+2s), Glenn G (5), Nick J (7), Riet D (2)
Wissels : Sanne P
Scheidsrechter : B. Elewaut

De parking aan Kwik Indoor was niet helemaal vol-vol, geen rij auto’s in het midden. Dat vertaalde zich later ook in de tribune.  Wat niet wil zeggen dat de aanwezige pantersupporters zich tijdens de wedstrijd niet lieten horen, met oa. aanvurend handgeklap.  Waren het de andere zaterdagavond bezigheden, de voorspelde aanvriezende regen of gewoon het nog vroege stadium van de competitie, naar mijn gevoel had deze topaffiche meer aandacht verdiend.
39 Doelpunten dat geeft vertrouwen. Het is ook kwestie van de voetjes op de grond te houden.  Luc had zijn spelers daarom ook duidelijke opdrachten mee gegeven, vooral gericht tegen het achterspelen van de biekes.

In de beginfase is het vooral zaak om die spelers ook aan hun opdrachten en taken te herinneren. Kwik start immers sterk, terwijl het eerste aanvalsvak onvoldoende dreiging aan de dag legt.  Gelukkig is er Nick, die de eerste 4 doelpunten voor zijn rekening neemt en zo de gelijke stand kan houden.  Daarna zorgen Jesse en Matthi voor de eerste kloof, die door Kwik wordt gedicht tegen dezelfde personen.  Tussen deze 2 goals in, maakte de wedstrijdklok een rare sprong in de tijd, zodat het even wachten was om alles terug goed te krijgen.  Na de gelijkmaker neemt de thuisploeg ook voorsprong via een schot tegen Nikki.  Onze panters nemen het heft in handen.  Matthi zet de bordjes gelijk via een inloper-schotje, waarna een fout op Riet in de steun, Nikki voor de eerste maal succesvol naar de stip brengt.  Een inloper van Riet brengt opnieuw de 2 verschil.  Yannick W probeert Jesse bij een inloper langs achter te “pannen”, maar krijgt tot zijn grote frustratie strafworp tegen, die Jesse omzet.  Langs de andere kant komt Riet een fractie te laat in de rebound en Kwik zet ook de stip om.  De wedstrijd staat strak van de spanning en de intensiteit.  Verwarring in de verdediging bij onze panters als de lijnrechter een fout aangeeft in onze richting en de scheids die overruled.  Kwik wacht niet en zet de vrije kans onder de korf koelbloedig om.  Gelukkig brengt deze fase onze spelers niet uit hun concentratie.  Uit een aflegger van Nick doet Goffa de vakken wisselen en als Jesse een stip omzet voor een fout op Karen hopen we met 3 doelpunten voor de kleedkamers in te gaan.  In de laatste aanval wordt Riet uit verdedigend verband gespeeld en kan Kwik, ondanks de pogingen van Nikki, met 3 seconden op de klok nog raak mikken.  Bij de inworp krijgt Goffa nog een open kans, maar hij is te overhaast in zijn afwerking.

Nick start de tweede helft dadelijk met een schot. Inlopers tegen Jesse en Riet en een van Matthi doen de score snel oplopen naar 12-14.  Na een mislukte lobpas van Nick naar Nikki komt de bal bij de vrij Goffa terecht die prima afwerkt.  Een omdraaier uit de steun van Nikki zet de eerste 4 punten kloof op het bord.  Er zijn nog geen 4 min. gespeeld.  Na deze intense start moeten de spelers even naar adem happen.  Kwik nadert via een schot uit het achterveld.  Jesse countert.  Kwik neemt een time out en vervangt de heer tegen Jesse (Yannick) door Jonas.  Die kent een moeilijke start, zeker als Goffa en Nick de twee volgende aanvallen scoren en het verschil zo op 6 brengen.  Kwik plooit niet onder de druk.  Met 2 doelpunten tegen Riet komen ze korter.  Nikki wordt foutief gehinderd bij een omdraaier uit de steun en zet zelf de stip om.  Een schot tegen Jesse doet de vakken draaien.  We zijn halverwege de tweede helft.  Luc grijpt tactisch in.  Hij wisselt in verdediging Sanne voor Riet en omgekeerd in aanval.  Karen zet een korte kans om en houdt zo de druk op Kwik.  Nikki krijgt een inloper tegen, randje gesneden, geldig doelpunt volgens de scheids.  De volgende aanval mikt Goffa raak van aan de achterlijn en doet dit een paar aanvallen later nog eens over.  Na een strafworp tegen Sanne behoudt Jesse het verschil via schot.  Hij krijgt daarna terug Yannick als tegenstander.  Nog 7 min.  Kwik probeert terug in de wedstrijd te komen via schoten tegen Karen en Jesse, 20-24.  De geel-zwarte supporters laten luid van zich horen als een inloper tegen Nikki ditmaal terecht wordt afgekeurd wegens snijden.  Matthi zet een aflegger van Jesse om.  Kwik een vrijworp.  Vervolgens blijft de score 3 lange minuten ongewijzigd op het bord.  Pas echt opgelucht ademen we als Riet in verdediging een pas afblokt en de vrijstaande Nick zijn zevende doelpunt op een schoteltje presenteert.  Zijzelf schiet van aan de achterlijn ons laatste doelpunt door de mand en krijgt na de vakwissel ook het laatste doelpunt van Kwik tegen.

Een zeer intense wedstrijd, die ondanks de 4 tot 6 doelpunten voorsprong, nooit het gevoel gaf gewonnen te zijn. Onze panters hebben hard gewerkt en vooral verdedigend hun tanden getoond.  In aanvang misschien iets te enthousiast, maar eenmaal ingespeeld op hun tegenstander met voortdurende vastberadenheid.  Aanvallend voelden onze panters ook de druk van Kwik, die in de aanvangsfase met iets te veel fouten gebeurde, met omgezette vrijworpen en strafworpen tot gevolg.  In de het laatste deel van de tweede helft werd er soms van te ver naar de mand geschoten, waardoor de kloof niet verder kon worden uitgediept.  Details, die niks afdoen aan de prima prestatie van alle spelers die bekroond werd met een mooie en verdiende zege.