Verslag : Borgerhout/GW - Boeckenberg : 21 - 15  (10-8)
A: Karen VC (2), Matthi D (3), Jesse DB (5), Fauve VG
V: Nikki S (1), Sara G, Glenn G (3), Nick J (1)
Wissels : Tine P, Lucas DR
Scheidsrechter : J. Nelen

De heenronde van de veldcompetitie wordt afgesloten met nog een stevige klepper : op bezoek bij onze achterburen Borgerhout/GW. Deze ploeg heeft sterke met iets mindere prestaties afgeleverd, maar speelt tegen onze panters meestal een zeer gemotiveerde wedstrijd.  Luc zal Jolien jammer genoeg een tijdje moeten missen.  De kniekwetsuur is zwaarder dan verhoopt, er dient enig chirurgisch opknapwerk te gebeuren.  We wensen haar een spoedig herstel, want we zien haar liever tussen dan naast de lijnen.  Een topper, een blauwe lucht en een krachtige zon hadden ditmaal wel heel wat supporters gelokt.  Nu hopen dat we opnieuw een goede wedstrijd te zien krijgen.

BGW opent in de eerste aanval de score uit een combinatie tussen de heren. Het duurt een vijftal min. voor Jesse de gelijkmaker binnen schiet.  Hij krijgt er in twee aanvallen ook twee tegen.  Achtervolgen dus.  Jesse scoort van aan de achterlijn, maar de volgende aanval krijgt Nick een schot tegen.  Goffa countert op dezelfde manier een schot tegen Jesse.  Andermaal komt BGW drie doelpunten voor, na strafworp, maar nu houdt Jesse het verschil.  Na een schot tegen Karen en een inloper tegen Jesse wordt dit verschil verdubbeld.  BGW neemt een time out, wat Luc de mogelijkheid geeft om bij te sturen.  Na hernemen rondt Karen een inloper af.  Nick krijgt een schot tegen, gevolgd door eentje van Goffa en een tegen Jesse.  Het gaat snel.  De rust nadert.  Jesse brengt zijn ploeg eentje dichter en in de laatste minuut zet Matthi een wegtrekker uit rebound.  Zo wordt deze helft, waarin BGW heel wat ballen door en uit de mand zag draaien, afgesloten met een geflatteerde 10-8.

Het eerste schot van Nick na hernemen is meteen raak. De zebra’s tonen hun tomeloze inzet en nemen opnieuw afstand met een inloper tegen Karen - bal gevolgd na schot – en een schot tegen Goffa.  Jesse laat de vakken draaien.  4 Doelpunten in evenveel minuten.  Het is intens, met hevige duels in de korfzone.  De heer tegen Goffa krijgt een tik tegen het strottenhoofd en moet daar even van bekomen.  Deze onderbreking brengt de thuisploeg niet uit concentratie.  Tegen Jesse nemen ze opnieuw het initiatief, waarna Goffa een aflegger van Nick omzet.  Hij krijgt na de vakwissel meteen een schot tegen.  Vervolgens is het de beurt aan Matthi, die een vrijworpcombinatie met Jesse keurig afrondt.  Twee schoten tegen Jesse en onze panters kijken opnieuw aan tegen een verschil van 4 doelpunten.  Door middel van een paar wissels brengt Luc Nick naar het vak en in de plaats van Jesse.  Die krijgt verdedigend even rust, want Lucas moet dit klusje opknappen.  Matthi schiet 16-13 binnen ongeveer halverwege deze helft.  BGW neemt een tweede time out.  Tine verschijnt tussen de lijnen ipv. Fauve.  Lucas krijgt een strafworp tegen.  Ook BGW wisselt een aantal maal.  Nikki mikt raak.  Op het half uur schiet Karen raak.  De wedstrijd lijkt dan al gespeeld.  Met doelpunten tegen Fauve en Karen maken de zebra’s een duidelijk verschil.

De beste ploeg heeft gewonnen, daar zal achteraf geen betwisting over geweest zijn. Het reboundoverwicht en de gretigheid op afvallende ballen van de zebra’s was van doorslaggevend belang voor deze overwinning.  Daardoor kregen ze meer doelpogingen, wat uiteindelijk logisch resulteerde in meer doelpunten.  Zij eindigen eerst in de rangschikking na de halve competitie, die, zoals ik al vroeg aanhaalde, dit seizoen zowat alle kanten op kan.

Volgende week spelen we de eerste wedstrijd van de terugronde, tevens de laatste wedstrijd voor de zaalcompetitie, tegen Scaldis. Een thuiszege is meer dan welkom.