Verslag : Boeckenberg – AKC/Luma : 20 - 20 (12-8)
A: Jolien H (1), Karen VC (2), Matthi D (2), Jesse DB (3+2s)
V: Nikki S (4), Sara G, Glenn G, Nick J (5)
Wissels : Fauve VG (1)
Scheidsrechter : R. De Backer

Na de dubbelontmoeting tegen Kwik, komt AKC/Luma op bezoek. Deze ploeg die bij de start van de competitie op de dool was, heeft zich de laatste weken herpakt en is vandaag zeker uit op punten.  Iedereen verwacht daarom een pittige wedstrijd.  Vraag is of de bekerwedstrijd van vrijdag al helemaal uit de kleren van onze panters is.  In ieder geval start hetzelfde achttal.

Het eerste schot na de inworp is meteen raak en komt van de handen van Jolien. AKC dadelijk op achtervolgen aangewezen, doet dat met allure.  Uit een vrijworpcombinatie maken ze gelijk, met een schot uit het achterveld nemen ze de leiding, met een schot tegen Jesse wordt de voorsprong verdubbeld.  Deze mag na de inworp naar de stip en zet de vrijworp keurig om.  Achter de mand lokt Karen haar opspringende dame in de fout, haar instapper telt.  Nikki brengt haar ploeg terug aan de koord.  Jesse krijgt opnieuw een schot tegen en zet, net zoals daarnet, na de vakwissel een vrijworp om.  Plots gaat Jolien in aanval tegen de grond, huilend van de pijn.  Een verkeerde beweging en een kniekwetsuur.  Even verzorging, maar verder spelen zit er jammer genoeg niet in.  Fauve komt in haar plaats.  Karen heeft haar concentratie behouden en schiet vlak na hernemen raak, 6-4.  Na een puike, snelle balwisseling mikt Nick raak.  Met een schot uit de omdraai behoudt AKC het verschil.  Fauve neemt weerwraak, waarna Nikki een ver schot tegen krijgt.  Voor de derde keer 3 voor na een schot van Nick, maar ook nu kan AKC counteren.  Karen krijgt in verdediging een nieuwe dame tegen.  Jesse wordt tegengehouden bij inloper en zet de stip om.  De vierde keer is ook niet de goede keer, want de scheids ziet in de verdediging van Sara op inloper een overtreding.  De vijfde keer is wel de goede keer.  Nikki schiet tweemaal raak en zorgt ervoor dat we met 4 verschil kunnen gaan rusten.

AKC komt scherp uit de kleedkamer en remonteert de achterstand in zo’n kleine 8 min. Vanaf dat moment kan het werkelijk alle kanten uit.  Na de 12-12 uit strafworp wordt er de zes volgende aanvallen om en om gescoord.  Schoten van Matthi, Nick en Jesse, na een aflegger van Matthi, worden keer op keer gecounterd.  Nikki, na een snelle combinatie met Sara, en Nick zetten hun ploeg twee voor.  Een foutief gestuite inloper van Karen brengt Jesse naar de stip en onze panters staan 3 voor.  De bezoekers slaan echter terug en scoren, net zoals in het begin van deze helft een 0-4 om aan de leiding te komen.  Een klaarkijkende Matthi schat de baan van een schot van Jesse goed in en kan de rebound omzetten in een doelpunt. De volgende aanval krijgt Jesse een schot tegen.  Er zijn nog een goede 12 min. te spelen.  De regen komt dan als spelbreker fungeren.  Het tempo gaat uit de match, de balwisselingen vertragen, waardoor het voor de supporters nog meer bibberen wordt.  Nick schiet de gelijkmaker binnen.  Nog 6,5 min. op de klok.  AKC neemt een time out.  Nog 2,50 min., Goffa krijgt een nieuwe tegenstander.  De klok staat stil op 2 min. als Jesse naar de stip mag voor een vrijworp.  Wordt dit zijn derde doelpunt uit vrijworp en tevens de winning goal ?  Neen, de bal draait door en uit de mand.  Nog een laatste aanval.  Jesse probeert via inloper een strafworp te forceren, maar krijgt de fout tegen.  Over en uit.

Wat een spanning de laatste weken op het korfbalveld. Ook nu golfden de emoties door de supporters en de spelers.  En wat een wedstrijd !  Snel attractief korfbal van de bovenste plank.  Dat willen we elke week wel zien.  Uiteraard hadden beide ploegen graag de volle buit behaald.  De puntendeling lijkt me al bij al wel fair.  Beide ploegen hebben elk een wedstrijdhelft naar zich toegetrokken.  Het verschil lag daarbij vooral in de afwerking en in de tweede helft ook wel aan het overwicht in aanvallende rebound van AKC.  Daarnaast zag ik twee quasi even sterke teams goeie korfbal brengen.  Proficiat aan allen.

Eventjes de vingers kruisen voor Jolien, en wensen dat de kwetsuur niet ernstig is.