Verslag Blauw Wit A – Boechout/Vremde : 18 – 11 (6-6)
A: Brent (4+s), Nina (2), Thomas (1), Merle (1)
V: Kobe (2+s), Jan (3), Janne, Jente (2)
Wissels: Domien (1)
Scheidsrechter : E. Verstraeten

Na een douche van 2x30 min. met koud en eentje van 5 min. met warm water, was ik net op tijd om de spelers het veld te zien oplopen. Boven had men boven zowaar de kraan dicht gedraaid en na een kwartiertje zorgde Danny voor een straal zon : hij stak de veldverlichting aan.  Onze Blauw Witten waren vandaag uit op eerherstel.  Na de wansmakelijke one man show van vorige week wilden ze tegen de leider in de rangschikking hun waarde tonen.  Winnen was het motto.

Boechout/Vremde heeft dat zo niet begrepen en opent de score van op de stip. Brent countert onmiddellijk, maar de bezoekers maken in 2 aanvallen even dikwijls het verschil tegen Thomas en Nina.  Onze spelers steken een tandje bij en komen via strafworp, omgezet door Brent, voor een fout op zijn inloper, eentje dichter.  Maar dan stopt het.  De bal wil niet door de mand, de combinaties vervlakken.  Verdediging houdt de mand leeg, 8 lange min.  Uiteindelijk schiet Brent een aflegger van Thomas binnen.  Het andere vak heeft even moeite met de omschakeling naar aanval.  In twee aanvallen, een schot van Kobe en een mooie omdraaier van Jente uit de steun, verdubbelen ze de voorsprong.  BV prikt dadelijk tegen.  Opnieuw geraakt de wedstrijd in een impasse.  Een doelpunt van de bezoekers wordt om mij onbekende reden niet toegekend.  De coach geraakt er even van over zijn toeren en wordt aangemaand tot kalmte door de scheids.  Wachten, veel schoten, weinig succes.  Tot Nina eindelijk de binnenkant van de mand vindt.  Twee doelpunten voor, nog 3 min. te gaan, denken onze spelers al aan de rust ?  In de laatste 2 min. mikt BV nog tweemaal raak, zodat de spelers met een 6-6 op het scorebord de warme kleedkamers opzoeken.

Merle opent in de tweede helft de debatten op inloper. Plots lijkt alles te lukken.  Schoten van Brent, tweemaal zelfs, Kobe en Jan treffen doel.  Op 3 min. tijd wordt zo een riante voorsprong van 5 doelpunten opgebouwd.  De bezoekers vechten terug, maar worden keer op keer gecounterd door onze blauwwitten.  Zo blijft die 5 verschil op het scorebord.  Frank wisselt Jan en brengt Domien in de plaats.  Die zorgt met een inloper voor de 6 verschil.  Nina mag het helemaal afmaken met een schot van uit het achterveld.

De tweede helft een walk over noemen is iets overdreven. Feit is dat eenmaal de bal vlotter door de mand ging, ook de aanvallende combinaties veel vlotter verliepen en het vertrouwen binnen de ploegen zichtbaar groeide.  Aan de overwinning is absoluut niks af te dingen.  In de tweede helft waren onze blauwwitten de betere ploeg op het veld.  Een mooie zege.

Nu een weekje rust en dan nog een wedstrijd van de terugronde voor we aan de zaalcompetitie beginnen. Ik ben nu al nieuwsgierig naar jullie prestaties.