Verslag Beker : Boeckenberg – Kwik : 20 - 19 (10-10)
A: Jolien H (1), Karen VC, Matthi D (1), Jesse DB (6+s)
V: Nikki S (4), Sara G, Glenn G (2), Nick J (5)
Wissels : geen
Scheidsrechter : J. Nelen

Tweemaal een ontmoeting tussen de Veldkampioen en de Bekerwinnaar in een week, je wordt al eens verwend in korfbal. Aan de supportersopkomst was dit niet te zien.  Blijkbaar is zo’n topper op vrijdagavond onvoldoende motivatie.  De vraag die zich dadelijk opdrong : “Wordt dit de revanche van Kwik of de bevestiging door de panters ?”  Kwik wint de toss, stelt tegen en werpt in.

Het is even zoeken aan de 2 kanten. Jesse opent de score uit schot en laat de vakken draaien na een inloper.  De combinaties in tweede aanval draaien iets moeilijker.  Verdediging houdt wel goed stand.  Kwik krijgt zo een doelpunt onder de korf niet toegekend wegens goede verdediging van Karen.  Nick zet zijn ploeg de volgende aanval 3 voor.  Als het tweede doelpunt er niet komt, krijgt Matthi het eerste Kwik doelpunt tegen van uit het achterveld.  Na de vakwissel legt hij af op Jesse die omzet.  De vakken draaien opnieuw na een schot tegen Nick.  De combinaties van onze panters gaan nu vlot en zij zetten dit ook om in doelpunten.  Eerst Nikki met een omdraaier uit de steun, dan Goffa met een schotje uit een afvallende rebound.  Hij is zo blij met zijn doelpunt dat hij te laat reageert op de vakwissel en zijn vrije heer schiet van aan de achterlijn binnen.  Jesse zet een inloper om, ondanks een ferme duw in de rug, 7-3.  We zijn halverwege de eerste helft.  Kwik geeft niet op en krijgt door een reeks een-schot-aanvallen de kans om dichterbij en zelfs gelijk te komen.  Luc roept zijn spelers even naar de lijn om rust te brengen.  Dat helpt.  Na hernemen schiet Nick tweemaal raak.  Goffa krijgt dadelijk een schot tegen.  Met een inloper, randje gesneden, komen de biekes opnieuw langs zij.  Na een schot tegen Jesse komen ze zelfs een eerste maal op voorsprong.  Via een snelle balwissel na inloper van Nick kan die zelf van uit het achterveld de ruststand vastleggen.

Is er al geen verschil na de eerste helft, de hele tweede helft wordt een ware nek-aan-nek race. Het eerste doelpunt komt van Jolien, aangelopen door Jesse in het schotje kort voor de mand.  Het wordt gelijk met een ver schot tegen Goffa.  Even ligt de wedstrijd stil voor verzorging van Nikki.  Kwik komt aan de leiding na een strafworp voor een fout van Karen bij inloper.  Nikki mikt de volgende aanval de bal door de mand.  Ze krijgt er ook eentje tegen.  Nu is het Matthi die effent.  Kwik wisselt de heer tegen Jesse, waarna Nikki en Nick op schot opnieuw een twee punten kloof bewerkstelligen.  Het vervolg komt er niet.  Na 5 min. moet verdediging een vrijworp toestaan en nog eens 3 min. later krijgt Nick een inloper tegen.  Na beide doelpunten wisselt Kwik een dame.  Onze panters behouden het initiatief als Goffa een aflegger van Nick omzet.  Van op de stip wordt het voor de zoveelste maal gelijk.  Nog 8 min. te gaan en Luc neemt zijn tweede time out.  Jolien wordt foutief gehinderd bij inloper en Jesse zet de stip om.  Wat later wordt ze omvergelopen door haar teamgenoten, maar ze is een harde en kan na wat verzorging verder.  Nog 5 min. en Jesse schiet ons terug 2 voor.  Anderhalve minuut later doet Nikki er nog eentje bij.  Voldoende voor de winst ?  Direct na de vakwissel scoort Kwik.  Jesse countert de volgende aanval, behoudt het verschil.  Meteen een schot tegen Goffa.  De volgende Kwik-aanval weer een score uit een wegtrekker uit de korf, 20-19.  De volgende aanval mag Nikki naar de stip voor een fout op haar inloper …

Nikki had wellicht haar zinnen gezet op verlengingen. Kwik verkwanselde de laatste twee aanvallen op een lullige manier en zo tevens de kans op de gelijkmaker.  Deze thriller van formaat lokte zelfs een aantal Borgerhout/GW’ers weg van hun wedstrijd met een gemakkelijke overwinning tegen Floriant.  Deze wedstrijd kon werkelijk alle kanten uit.  Kwik had pech bij de afwerking met heel wat ballen die door en uit de mand draaiden.  Onze panters haalden zeker niet hun beste niveau, zoals we al gewoon zijn tijdens avondwedstrijden.  Volharding en doorzetting zorgden er echter voor dat Luc alweer een stapje dichter is bij zijn mazoutjes.  Want die Beker willen we absoluut in de Boeckenberg Foyer houden.