Verslag Limes KC - Blauw Wit A : 20 – 15 (15-11)
A: Brent (4+s), Nina (3), Thomas (2), Merle
V: Kobe (3+s), Jan, Janne, Jente (1)
Wissels: Domien (1), Nils, Luka
Scheidsrechter : F. Heyrman

In de late namiddag brak het zonnetje door de wolken en joeg de laatste regen het kletsnatte land uit. Op het terrein van Limes bespeurden we enkel een dik groen tapijt - echt gras ! –, geen enkel plasje.  Mooie omstandigheden en er daagden zelfs wat meer supporters op dan gewoonlijk.  Voor het eerst kon Frank ook een volledig jonge ploeg opstellen.  De vakanties en de kwetsuren zijn voorbij.  Nog snel legde Limes de supporterslijn tot op 3 m op verzoek van de scheids en we konden er 5 min. te vroeg aan beginnen.

Het duurt een paar minuten voor onze blauwwitten het goeie ritme te pakken krijgen. Ook het mooie grastapijt zorgt af een toe voor een slipper omdat het tussen de toppen van het schoeisel blijft plakken.  Brent schiet de eerste maal van op afstand raak en hoort zijn doelpunt afgekeurd wegens gelopen.  Hij toont zijn verbazing vol ongeloof en mag meteen bij de scheids komen.  Een schot van een dame van Limes is het eerste doelpunt op het scorebord, meteen gecounterd door eentje van Brent dat wel telt.  Nina krijgt een schot tegen, zodat Limes weer op voorsprong komt.  In verdediging is een heer van Limes net iets te laat, waardoor hij de bal uit de handen van Jente tikt.  De strafworp wordt omgezet door Kobe.  De volgende aanval zet Thomas netjes een aflegger van Brent om.  Als Nina daar een paar minuten later een schotje bij doet, is het eerste kloofje een feit.  Er wordt in deze fase van de wedstrijd aan een zeer hoog percentage afgewerkt door beide partijen.  De volgende aanval krijgt Thomas een schot tegen.  Twee aanvallen later mikt Kobe raak.  Met 2 schoten tegen Jente is de gelijke stand een feit, maar Kobe en Jente behouden in 2 aanvallen het verschil.  Limes mag naar de stip voor een denkbeeldige fout van Janne op inloper.  Thomas zorgt op schot opnieuw voor de 2 verschil.  In twee aanvallen krijgt Nina evenveel schoten tegen.  Die wreekt zich, maar de volgende aanval krijgt Janne een schot tegen.  We zijn zo’n 24 min. ver als Limes een time out neemt, waarna Frank Luka brengt voor Janne.  Limes mag opnieuw naar de stip als de scheids aangeeft dat een inloper tegen Merle door de twee dames zou verdedigd zijn.  Het volgende doelpunt van Limes komt opnieuw van de stip, maar nu uit vrijworp, 11-9.  Nina mildert.  Frank brengt Nils in de plaats van Kobe, die onder de mand wordt weggeduwd, terwijl elk tegenduwtje of poging om zijn positie te handhaven prompt wordt bestraft.  Het duurt overigens niet lang of ook Nils kan richting scheids, die hem duidelijk maakt dat hij het rustiger aan moet doen.  De dames van Limes maken er 12-10 van.  Thomas krijgt een strafworp tegen.  Jan neemt een prima vrijworp, maar hoort zijn doelpunt afgekeurd voor duwen onder de korf.  Zo kan Limes verder uitlopen tegen Brent en nog eentje meer uit vrijworp.  Brent legt met een schot de ruststand vast.

Tijdens de rust vraagt Frank zijn spelers meer druk te zetten op Limes, zowel in verdediging als bij het uitwerken. Limes scoort het eerste doelpunt via een inloper tegen een opspringende Brent.  De wedstrijd geraakt dan in een impasse.  De zuiverheid van de afwerking is weg, de omzichtigheid waarmee onze spelers in aanval spelen leidt niet tot goed combinatiespel en in verdediging wordt Limes vakkundig lamgelegd.  Na 10 min. neemt Limes een time out en brengt Frank Kobe terug tussen de lijnen.  Een paar minuten later kent de scheids licht een vrijworp toe, die Limes omzet.  Brent mist de strafworp voor een fout op een inloper van Nina, waarna Nina een tweede inloper mist.  Brent maakt deze 2 missers goed door in twee aanvallen evenveel keer raak te mikken.  Vier doelpunten achter halverwege de tweede helft : kan het nog ?  Limes mag na een inloper tegen Domien succesvol naar de stip.  Kobe houdt met een wegtrekkertje de hoop levend.  In de volgende 10 minuten wordt er echter niet meer gescoord, tot Limes nogmaals een strafworp mag nemen.  Aan de overzijde mag Brent eveneens naar de stip voor een fout op Domien.  Een inloper van Luka in de volgende aanval wordt niet toegekend wegens verdedigd.  Vlak voor affluiten gaat Limes voor een laatste maal naar de stip voor een fout van Brent op de steun.

Het was voor iedereen duidelijk dat de scheids er voor Blauw Wit een bijzonder moeilijke wedstrijd heeft van gemaakt. Dat bleek ook uit de commentaren erna, waarbij zelfs enkele mensen en spelers van Limes zich kwamen verontschuldigen.
Het staat buiten kijf dat de wedstrijdleiding een impact heeft gehad op de speelwijze van onze spelers. Eerst en vooral : respect.  Respect voor jullie beheersing.  Respect voor jullie voortdurende inzet.  Daar boven op gaan jullie moeten leren hoe je frustratie, door zoveel onmacht, omzet in efficiëntie en behoud van concentratie.  Kijk even naar het aantal doelpunten in de tweede helft.  Jullie scoren slechts vijfmaal - het niet toegekende doelpunt van Luka incluis – mede omdat er door de zeer stroeve aanvalscombinaties gedurende de eerste 17 min. geen bal door de mand gaat, nog eens gevolgd door een scoreloze periode van 10 min.  Los van de arbitrage kan dit zeker beter.  Behoudt jullie concentratie !

Volgende week al kunnen jullie dit rechtzetten mits een overwinning tegen Boechout/Vremde.