Vandaag werd Blauw Wit S.V. aangemeld als korfbalvereniging bij de Belgische Korfbal federatie.

Een twintigtal jong volwassenen zijn erg benieuwd naar de indeling van Blauw Wit in de Belgische korfbalcompetitie. Zij willen graag comeptitiekorfbal spelen en kunnen dit alleen bereiken door in de competitiereeksen ingeschreven te worden. Vandaar werd een nieuwe club opgericht.

Het is afwachten wat de KBKB ons hier te bieden heeft. Na 15 juni weten we hopelijk meer hierover. Dit is immers de deadline voor de inschrijvingen in de komende competitie.

Onze jongeren hebben de naam van de nieuwe club gekozen : Blauw Wit. Deze werd inmiddels opgericht als feitelijke vereniging. De komend weken zal de vzw worden opgericht.

Wij hopen via deze weg heel wat jongeren competitiekorfbal te kunnen aanbieden binnen Boeckenberg. Iedereen blijft immers lid van onze vzw en zo betrokken bij de verenigingswerking. Wij zijn erg benieuwd of onze korfbalfederatie hierin kan en wil meedenken.

Meer details over de werking zullen later worden bekend gemaakt.