Borgerhout/GW – Boeckenberg      17-18  (rust 6-9)

Boeckenberg :
V : Jeffrey (4) – Matti (Thomas 1) – Karen (2) – Nikki (1+1S)
A : Jesse (5+1S) – Glenn G (1) – Sara (2) - Jolien

Borg/GW :
V : Jarni (5) - Jarrett (2S) – Elke D (1) – Rani
A : Jaro (1) (Sven 1) – Glenn P (4+2S) – Nienke D (1) – Elke L

Ondanks de afwezigheid van onze vaste verslaggever Dirk Poschet, die geniet van een welverdiende vakantie, toch een kort verslag van de laatste wedstrijd van onze 1e ploeg dit seizoen.

Na een heenronde veld met veel blessureleed, stonden we allerlaatst in het klassement met 4 op 14. We konden enkel winnen van Minerva en Floriant. In de terugronde starten we een inhaalrace en hadden we zelfs terug uitzicht op de kruisfinales. Een offday vorige week tegen Kwik besliste daar anders over en zorgde ervoor dat we vandaag moesten winnen om een playdown-wedstrijd te vermijden. Bij gelijkspel of nederlaag waren we afhankelijk van wat Meeuwen op AKC deed. Borg/GW kon zich bij winst dan weer plaatsen voor de kruisfinales. De belangen waren dus groot!

Een vliegende start brengt ons 0-4 voor via Glenn, Jesse, Jeffrey en Karen. Borg/GW laat niet begaan en 2-4. Jeffrey, Nikki en Jesse (stip uitgelokt door Jolien) zorgen voor onze grootste voorsprong, 2-7. Borg/GW tracht aan te klampen, 4-7. Jeffrey scoort de 4-8 op verre pas Jesse uit ander vak. Dan mist Jesse een stip uitgelokt door Sara. Borg/GW zet stip wel om en 5-8. Droge schoten van Jesse en Jarni zorgen voor de 6-9 ruststand.

Bij de rust horen we dat Meeuwen 9 doelpunten achterstaat op AKC, maar onze panters besluiten uiteraard voluit voor de overwinning te blijven gaan en zo van niemand afhankelijk te zijn.

Borg/GW scoort eerst na rust , alvorens Sara de 7-10 binnenknalt. Dan scoort Borg/GW driemaal op rij en gelijk, 10-10. We laten niet begaan en tweemaal Jesse, 10-12. Thomas komt dan Matti vervangen. Karen zorgt op schot voor 10-13, maar dan weer Borg/GW driemaal op rij naar 13-13. Thomas brengt ons terug op voorsprong. Slechts van korte duur, want Borg/GW erop en erover naar 15-14. Borg/GW ruikt de kruisfinales. Sara ziet dat anders en terug gelijk. Via klasbakken Jeffrey en Jarni naar 16-16. Nienke en Jesse zorgen voor 17-17. Een gelijkspel lijkt de logische eindstand te worden. Karen beslist er echter anders over: een knappe actie naar binnen wordt foutief gestopt. Nikki stoort zich niet aan het boe-geroep en zet de stip om: 17-18. Borg/GW probeert nog gelijk te komen maar te laat: scheids Tina VG fluit af en de fel bevochten overwinning is binnen!

Hierdoor sluiten we de terugronde veld af met een 9 op 14 en zit het seizoen erop. Een seizoen met ups en downs. We pakken toch weer 1 van de 3 titels - de Beker van België - en ook het Europacup-avontuur was weer een succes

‘Rots in de branding’ Jeffrey Campers speelde zondag zijn laatste wedstrijd in onze 1ste ploeg. We zullen hem missen en nog niet zo’n klein beetje…

Nu vrijdag 19 mei vanaf 19u30 wordt het seizoen van onze kernploegen in stijl afgesloten met onder andere het afscheid van onze (s)toppers op het programma. Niet te missen, tot vrijdag!

EDB