Verslag : Boeckenberg - Kwik : 9 - 14  (7-8)
A: Jesse DB (2+s), Glenn G (2), Sara G (1), Jolien H (1)
V: Jeff C, Matthi, Karen VC (1), Nikki S (1)
Wissel : Thomas T, Lucas DR
Scheidsrechter : K. Meeus

Vrijdagavond stond de uitgestelde wedstrijd op AKC/Luma op het programma.  Met 2 ploegen die azen op de punten - onze panters om de kruisfinales te halen, AKC om zich te verzekeren van een thuismatch - kon men een stevige partij verwachten.  En met de boost van de overwinning in de Beker ...  Onze panters startten goed en hielden de thuisploeg bijna 7 min. op de nul.  Na een time out van de roodwitte keerde het wedstrijdbeeld en moesten onze panters achtervolgen, mede door een aantal onverwachte doelpunten.  Met 10-8 aan de rust lag de weg nog helemaal open.  Onze panters vertrekken verdedigend sterk, maar het thuisfront met de afwerking en gretigheid aan haar zijde liep vrij snel 6 doelpunten.  Onze fanions herpakten zich, maar een ervaren thuisploeg hield de wedstrijd onder controle, temeer omdat ons veldoverwicht onvoldoende in goals werd uitgedrukt.

De competitie is ongemeen spannend.  Niet voor de plaatsen 1 en 2, die AKC/Luma en Scaldis in een onderling duel tussen mekaar zullen verdelen.  Voor de plaatsen 3 & 4 zijn nog 4 kandidaten, waaronder onze panters, die amper gescheiden worden door 2 puntjes.  Als onze fanions beide volgende wedstrijden winnen ze zeker de kruisfinale.  Beginnen met Kwik, dus.

De wedstrijd is pas begonnen als de bordjes al 0-2 tonen.  Meer dan een paar aanvallen hadden de Kwik-heren daarvoor niet nodig.  Na de vakwissel zorgen een inlopere van Jesse en een schot van Sara voor de gelijke stand.  Kwik is heel gretig en als ons eerste aanvalsvak niet tot scoren komt, staan we bij de volgende vakwissel opnieuw 2 doelpunten in het krijt.  In twee aanvallen zet Goffa deze scheve stand terug recht.  Hij krijgt er na de vakwissel direct een tegen.   Na een inloper tegen Jesse zijn onze panters terug op achtervolgen aangewezen.  Matthi verdedigt goed onder de korf, waardoor de scheids de goal uit rebound niet toekent.  We zijn net over de helft en de match stagneert even.  Onze verdediging houdt de mand leeg, maar de aanvallers krijgen de bal er ook niet door.   Nadat Matthi een schot tegenkrijgt, neemt Luc een time out.  De volgende aanval mikt Jolien vanuit het achterveld raak, maar via een vrijworpcombinate behoudt Kwik de 3 voor.  De volgende aanval schiet Nikki van ver raak, tevens het eerste doelpunt dat door dit vak gemaakt wordt.  Op een balbetwisting aan de lijn tussen Jeff en zijn tegenstander ziet de scheids een strafworp, wat zelfs bij de Kwik-aanhang de wenkbrauwen doet fronzen.  Gelukkig gaat die er naast.  Bij een inloper wordt Jolien tegenhouden en Jesse brengt van op de stip zijn ploeg tot op een goaltje, 7-8.  In de laatste 5 min. wordt niet meer gescoord.

In de eerste aanval van de tweede helft schiet Jesse de gelijkmaker binnen.  Helaas krijgen onze spelers het volgende half uur geen bal meer door de mand.  Luc brengt Thomas tussen de lijnen en later ook nog Lucas.  Hoe hard de mand ook bestookt wordt, wil de afwerking absoluut niet mee, wat dan weer zijn negatieve invloed heeft op het zelfvertrouwen van de spelers.  Met nog 5 min. te gaan zet Karen een inloper om voor 9-13.  Een minuutje later legt Kwik de eindstand vast.

Grote vreugde bij Kwik, grote onstentenis bij de Boeckenbergers ... en veel vraagtekens.   Een ding is wel duidelijk : de kruisfinales zijn niet meer haalbaar.  Jammer, omdat er tekenen waren dat onze spelers die graag wilden halen.  Maar het is niet omdat de geest het wil, het lichaam dat ook kan.  Het zij zo.  Nu is het aan de groep om het hoofd leeg te maken en de laatste competitiewedstrijd op een goede manier af te ronden.

Dirk P.