Verslag : Boeckenberg – Borgerhout/GW : 26 - 23 (17-10)
A: Jesse DB (7+4s), Matthi D, Jolien H (1), Karen VC (1)
V: Sara G, Nikki S (3+3s), Jeff C (5), Thomas T (1)
Wissels : Glenn G (1), Lucas DR
Scheidsrechter : J. Nelen

Iedereen zal zich nog wel het doelpuntenfestival op Borgerhout herinneren. Beide coaches zullen dat ook wel gedaan hebben en vooral hun verdediging hebben bijgestuurd.  Het is immers voor beide ploegen een belangrijke wedstrijd.  Een overwinning houdt onze panters mee in de kop van de rangschikking en de zebra’s kunnen de punten goed gebruiken in de strijd tegen de degradatie.  Langs onze kant is het afwachten hoe onze spelers de Europacup hebben verteerd.

Voor de wedstrijd werden Nikki en Jesse in de bloemetjes gezet. Nikki werd verkozen als speelster van het jaar 2016; Jesse strandde op een tweede plaats na David Peeters.

De start van de wedstrijd is andermaal verschroeiend. De doelpunten vliegen langs beide kanten vlot door de mand.  Jesse opent de score op een aflegger van Matthi.  BGW effent tegen Thomas, slecht opgesteld onder de korf.  Na de vakwissel kan Jeff profiteren van een mislukte onderschepping, op pas van Thomas.  Tegen Jesse draaien de vakken.  Hij mag voor een fout op zijn inloper naar de stip, maar mist. In dezelfde aanval mag hij opnieuw naar de stip, voor een vrijworp ditmaal.  Die is wel raak.  De volgende aanval zorgt hij voor de eerste kloof.  Een die de zebra’s proberen te dichten, maar daar niet in slagen.  Tegen Karen en tegen Thomas scoren ze de aansluiter, Nikki en Karen kunnen telkens counteren.  Nikki zet de stip om voor een fout op Jeff, die zelf voor de 4 verschil tekent.  Als Jolien er daar nog eentje bij doet, grijpt de coach van BGW naar zijn time out bordje.  Matthi heeft last van buikgriep en Goffa komt hem voor de rest van de wedstrijd vervangen.  We zijn nog maar 8 min. bezig !  Het tempo blijft hoog.  BGW scoort uit vrijworp, Jeff knalt onmiddellijk na de vakwissel binnen.  Jolien krijgt een schot tegen, waarna Jesse, succesvol deze keer, naar de stip mag als diens heer de bal uit de handen van de reboundende Goffa tikt.  Ook BGW scoort een stip.  Jeff schiet zijn vierde binnen en als hij opnieuw gepakt wordt bij een inloper, zorgt Nikki van op de stip voor de 6 verschil.  Luc neemt ook een time out.  Sara laat zich verschalken met een instapper.  Jesse ziet bij vrijworp de vrije Goffa, die netjes de vrije kans afwerkt.  Jeff schot nummer 5.  Hij krijgt wel een inloper tegen.  Bij een inloper van Jolien stapt de heer in de verdedigende steun in haar baan.  Jesse zet de stip om.  Thomas krijgt een schot tegen, maar mikt van uit het achterveld de ruststand op het bord.  Er zijn dan nog 4,5 min. te spelen, waarin niet meer gescoord wordt.  Het lijkt wel of beide ploegen aan het einde van hun krachten zijn.

Ook de tweede helft blijft een paar minuten doelpuntenloos. Langs onze kant zijn de combinaties en de organisatie wat zoek.  BGW kan de vrije kansen niet benutten, tot Jesse een schot tegen krijgt.  Jeff krijgt in rebound een strafworp tegen – bal uit handen van de andere heer – op aangeven van de lijnrechter, maar ik zou graag die beelden wel eens willen zien.  De volgende twee stippen zijn voor ons : een voor een fout op de inlopende Karen, de andere voor een fout op Jeff in de rebound, 19-12.  Meteen scoort BGW tegen en Jesse doet dat ook.  BGW neemt zijn tweede time out.  Aanvallend loopt het steeds moeilijker, temeer omdat een aantal schoten wel zwaar op de mand vallen, maar niet er door gaan.  BGW kan zo stilletjes aan de achterstand knabbelen en terug komen op 4 verschil.  Jesse stopt deze remonte met een schot.  Na een schot tegen Thomas en een tegen Jesse voelen onze spelers echt wel de druk.  Luc brengt Lucas in de plaats van Thomas, om iets meer grip op de rebound te krijgen.  Nikki scoort een inloper.  Jeff krijgt een strafworp tegen op inloper, maar Jesse behoudt het verschil met een schotje uit het achterveld.  De druk blijft als hij zelf een schot tegenkrijgt.  Nu is het Nikki die binnenprikt.  Luc neemt zijn tweede time out.  Hij wil meer rust in de ploeg en organisatie in aanval.  Jeff krijgt opnieuw een strafworp tegen.  Karen wordt als het ware getorpedeerd bij de inzet voor een inloper en Jesse zet de stip om.  Als Goffa en Jesse een schot tegen krijgen, gaan er van beide partijen veel ogen naar de klok.  Nog 2,5 min.  Een minuut later kan Jesse uitvrijworp de eindstand op het bord zetten.

Een wedstrijd met 2 gezichten langs onze kant. In de eerste helft hielden onze panters het tempo hoog en scoorden ook vlot de vrije kansen.  In de tweede helft gingen de ballen niet meer door de mand, wat bij gebrek aan aanvallende rebound heel veel een-schots-aanvallen opleverde.  BGW kon daardoor terugkomen in de score, maar gelukkig onvoldoende om aanspraak op de overwinning te kunnen maken.  Aan de trainers om uit te zoeken wat de oorzaak is van deze problemen in de tweede helft en er een oplossing aan geven.  Misschien zit het aanhoudend gebeuk van de Borgerhoutse verdediging er voor iets tussen.  Jammer dat de scheidsrechters niet strenger ingrijpen zware fouten, eerder dan de gele kaart te trekken voor verbaal protest.  Voornaamste is dat de punten binnen zijn.