Verslag : Floriant - Boeckenberg : 12 - 27 (6–15)
A: Jesse DB (8+2s), Matthi D (2), Jolien H (2), Karen VC
V: Sara G (1), Nikki S (3), Jeff C (3), Thomas T (5)
Wissels : Fauve VG (1), Lucas DR
Scheidsrechter : V. Van Der Beeken

Tijdens de trip naar Merelbeke is er alle tijd om na te denken over de komende wedstrijd. Alhoewel Floriant bestempeld wordt als de opkomende ploeg, hebben onze panters in de veldcompetitie en in de Beker de Merelbekenaars zonder veel problemen in bedwang gehouden.  Da’s natuurlijk geen garantie dat dat in de zaal ook zal gebeuren, maar blijkbaar hebben onze panters de juiste wapens in huis.  Alle mijmeringen verdwijnen in het niets als Luc met trots de geboorte van zijn zoon Oliver meldt.  Gelukwensen aan de papa ter plekke.  Gelukwensen aan de mama langs deze weg.  En natuurlijk een gelukkig en gezond leven aan de boreling.  Voor ons binnenkort een extra Tossens om in de gaten te houden.

Jesse geeft meteen zijn visitekaartje af : twee aanvallen, twee schoten, twee doelpunten aan 100%. Floriant scoort na de vakwissel meteen tegen Matthi.  Jeff behoudt met een doorloper het verschil.  Met een schot countert Matthi een doel tegen Sara.  Twee strafworpen brengen Floriant dan toch langs zij.  Als ze echter problemen krijgen met de afwerking en enkele korte kansen en inlopers missen, slaan onze panters meteen een grotere kloof.  Jesse doet dat tweemaal van op de stip met een strafworp en een vrijworp; Thomas en Sara schieten ook raak.  Thomas heeft niet gemakkelijk tegen een veel grotere heer, die vooral door de grote reikwijdte van zijn armen een paar maal een schot kon raken.  In rebound kan Matthi nog net de bal richting Jesse tikken en die mist niet, 4-9.  Heel de Floriant’ aanhang wordt dolenthousiast als Thomas een instapper op de buzzer tegenkrijgt.  Met een omdraaier uit de steun en een ver schot toont Nikki haar klasse, 5-11.  Fauve begint zich op te warmen, want Karen heeft een probleempje aan de voet.  Ondertussen gaat de wedstrijd verder en blijven onze panters scoren.  Misschien wel de mooiste aanvalscombinatie brengt Jeff helemaal vrij voor de mand.  Hij mist zijn inloper.  Ook een omdraaier van Nikki twijfelt lang op de rand van de mand om voor ons langs de verkeerde kant te vallen.  Als Jeff dan toch nummer 14 binnen schiet, komt Fauve in de plaats van Karen.  Bij dit score- en spelverloop is er geen enkele reden waarom ze dit ongemak zou moeten doorbijten.  In de laatste minuut legt Jesse op schot de ruststand vast.

Matthi opent de tweede helft met een inloper te scoren en er een tegen te krijgen. Een schot van Floriant komt terug uit de mand, waarna Nikki de 10 verschil aantekent.  Floriant voert meteen 3 wissels door.  Langs onze kant lijkt de concentratie gedurende een vijftal minuten zoek te zijn.  Zo kunnen de tegenstanders 2 doelpuntjes terugkomen.  Genoeg om de focus terug bij onze panters te brengen en dat toont zich op het scorebord.  Achtmaal gaat de bal door de mand in evenveel minuten, waar de thuisploeg slechts een goaltje kan tegenover stellen.  Lucas krijgt 5 speelminuten om Jeff een verdiende applausvervanging te gunnen.  Een laatste schot van Nikki botst nog uit de mand.

Bij Floriant was men niet tevreden over de scheids. Een verschil van 15 doelpunten vertelt een heel ander verhaal.  Onze panters hebben het verdedigend zeer goed aangepakt, daarbij af en toe geholpen door de mindere afwerking van de tegenstander.  Vooral de korte kansen geraakten niet door de thuismand.  Aanvallend zou het een iets minder goede wedstrijd zijn geweest.  27 Doelpunten maken is toch niet niks.  Een “gemakkelijke” overwinning dus.  Tussen haakjes omdat dit de verdienste is van onze panters.
Volgende week ontvangen we AKC. We verwachten een pittige en tegelijkertijd sfeervolle partij korfbal.  Dus supporters zorg dat je er bij bent en help jullie ploeg aan de zege.