Verslag : Boeckenberg – Kwik : 27 – 22 (10–10)
A: Sara G (1), Nikki S (5), Jeff C (3), Thomas T (4)
V: Jesse DB (5+s), Matthi D (1), Jolien H (2), Karen VC (5)
Scheidsrechter : Ben Morel

Derde keer, goeie keer. Of anders : de derde zaalwedstrijd is onze eerste thuiswedstrijd.  Organisatorisch is het daarom even zoeken.  Zaterdag bleven onze U19 A1 nipt de baas over Kwik, misschien wel de grote kandidaat voor de titel.  Vandaag treffen onze fanions eveneens Kwik, dat momenteel nog puntenloos onderaan de rangschikking bengelt.  Het is echter een jonge ploeg en, weten we van de veldcompetitie, zeer gedreven en gemotiveerd.  Aan onze panters om hun prestatie van vorige week een vervolg te geven.

Jeff opent de score van uit het achterveld. Tegen Jesse draaien de vakken, waarna schoten van Matthi en Karen en een vrijworp van Nikki direct de kloof slaan.  Opgezweept door de coach en de supporters beginnen de biekes aan een sterke remonte.  Verdedigend maken ze het onze spelers moeilijk, ook al omdat een aantal onorthodoxe ingrepen niet afdoende bestraft worden.  Karen sputtert eenmaal tegen, de volgende 4 doelpunten gaan allemaal op het conto van de bezoekers, die zo met een doeltje aan de leiding gaan.  De resterende 11 min. van de eerste helft worden een oog om oog verhaal.  Hard, te hard en van sommige spelers ver over de limiet van het toelaatbare.  Jolien’s hoofd raakt met een hoorbare “bonk” de vloer.  Ze heeft gelukkig een beenharde schedel, want het duurt niet lang voor ze recht staat en voort speelt.  Oef.  Na doelpunten van Thomas, Karen en Nikki legt Jesse met een vluchtschot in schotkloktijdsnood op 1,5 min. voor affluiten de ruststand vast.

De peptalk van coach Frensch moet van zeer goede kwaliteit zijn geweest. De openingsaanval van de bezoekers is raak.  Iets later wordt een uitschuiver van Karen aan de achterlijn benut door de vrije dame om raak te mikken en als Nikki vakkundig wordt uitgeblokt kan ook haar dame scoren.  Meteen staan onze panters 3 doelpunten in het krijt.  Karen luidt het tegenoffensief in met haar 4de doelpunt.  Kwik kan wel tegenscoren uit vrijworp, maar slikt vervolgens 5 treffers op rij.  Bij 14-14 nam Luc een time out en aan zijn stemvolume te horen, wilde hij graag nog een paar dingen verbeterd gezien.  De biekes proberen vervolgens met alle mogelijke middelen om terug gelijk te komen.  Ze komen viermaal op een doelpunt, maar telkens kunnen onze panters ze afhouden.  Het blijft wel uitermate spannend, zeker omdat de bezoekers het volume van hun aanmoedigingen zo mogelijk nog opvoeren.  Na een schotje van Jeff, terwijl zijn verdediger meer aandacht heeft voor de lijnrechter dan voor hem, tekent Nikki voor de 4 verschil.  Kwik neemt onmiddellijk een time out.  Jesse dikt verder aan.  Met wissels probeert coach Frensch alsnog het verlies te kunnen afwenden.  Even lijkt dit ook te lukken, maar Sara en Karen schieten die droom aan diggelen.  Het slotwoord is aan Nikki die in haar laatste schot alle opgekropte frustratie samen met de bal door de mand jaagt.

Na een moeilijke eerste speelden onze panters een veel betere tweede helft. De combinaties liepen vlotter en de afwerking scherper.  Dat maakte het verschil.  Bovendien bleven onze spelers beheerst onder de catchgrepen die ze bij tijden ondergingen.  De definitie van “gecontroleerd contact” is dringend aan herziening toe.  Volgens mij horen een speler slaan, voortdurend in de rug duwen, het been van een tegenstander verzetten tijdens een vrijworp daar absoluut niet bij.  Als de laatste 2 wedstrijden de standaard voor korfbal zouden worden, zullen we onze spelers beschermende kledij moeten geven.  En onze sport wordt er niet beter van.  Proficiat aan alle onze spelers.  Vandaag werden de doelpunten ook weer evenredig verdeeld tussen dames en heren.