Verslag : Minerva - Boeckenberg : 10 – 18 (6–8)
A: Jesse DB (3+s), Matthi D (3), Jolien H, Karen VC (1)
V: Sanne P, Nikki S (5), Jeff C (1), Thomas T (4)
Wissels : Sara G, Fauve VG
Scheidsrechter : V. Van der Beken

Nog een wedstrijd voor we de zaal intrekken, een belangrijke wedstrijd overigens. Winst zou ons niet alleen van de laatste plaats weghelpen, maar ook het gevoel geven dat de ploeg terug de goede weg bewandelt.  Een beetje extra zelfvertrouwen voor de zaalcompetitie start is nooit weg.  Toch blijft het nog wat zoeken naar de juiste ploegsamenstelling en komt Thomas aan de start van de wedstrijd.  De zon was overigens uitgebreid van de partij en de talrijke supporters genoten daarvan met volle teugen.

Onze panters nemen een meer dan solide start. De combinaties gaan vlot en de afwerking volgt.  Als verdediging de mand leeg houdt is een ruime voorsprong logisch.  Matthi scoort de eerste uit het achterveld.  Jesse mag naar de stip als zijn heer instapt op een schijnbeweging.  Nikki krijgt ruimte en maakt daar dankbaar gebruik van met een schot en daarna een omdraaier uit de steun.  Matthi scoort een inloper, terwijl Jesse zijn tegenstander mooi uitblokt zodat die niet kan overnemen.  Die vindt dat niet prettig en duwt Jesse brutaal weg.  De scheids houdt het enkel bij een verwittiging.  De coach van Minerva neemt een time out, om zijn ploeg bij te sturen en het ritme te breken.  Dit lukt wonderwel, want de volgende 10 min. krijgen onze panters geen bal meer door de mand.  We beleven nu het omgekeerde.  Minerva scoort 3 aanvallen na mekaar en nummer 4 laat ook niet lang op zich wachten.  Weg is de riante voorsprong.  Verdediging bijt zich vast, maar 6 min. later is de gelijke stand een feit.  Thomas schiet ons terug aan de leiding en Luc neemt een time out.  Niet veel later horen we de eerste reclamaties van Minerva als een doelpunt, na snijden over blok, niet wordt toegekend door de scheids.  Nikki zet een vrijworp om voor een beetje rust.  Voor een foute tussenkomst op een dame mag ook Minerva een strafworp omzetten.  Even lijkt het dat er in de laatste 7 min. niet meer gescoord gaat worden.  Na een actie van Matthi kan Jesse de aflegger afwerken en zo de ruststand vastleggen.

Onze eerste twee aanvallen in de tweede helft zijn raak, een inloper van Thomas en een van Jeff, die na de vakwissel wel een schot tegen krijgt. Sara komt dan tussen de lijnen voor Jolien.  In de volgende 15 min. maken ons de panters de klus af.  Een eerste drie op rij komt er na een vrijworp van Jesse, een schot van Thomas na een lange aanval en een 2de vrijworp van Nikki, 7-13.  Minerva prikt even tegen en krijgt er dan nog eens 4 om de oren na schoten van Matthi, Nikki, Thomas en Jesse.  Na een schot tegen Thomas, scoort Karen een omdraaier uit de steun en komt Jolien terug tussen de lijnen voor Sanne.  De wedstrijd is gespeeld, er staan nog wel 8 min. op de klok.  Onze panters scoren niet meer en ook Minerva speelt niet al te veel goede kansen meer bij mekaar.  Fauve komt in de plaats van Nikki en 4 min. voor affluiten legt een schot tegen Jesse al de eindstand vast.

Het was merkwaardig kalm naast de lijn. De Minerva coach en supporters vochten wel een paar beslissingen van de scheids aan.  Voor de rest bleef het ook langs onze kans stilletjes.  Niemand twijfelde aan de terechte winst van onze panters.  En de vorm van een aantal onder hen moet nog groeien.  In ieder geval een mooi einde aan een moeilijk najaar met een dubbele zegen in een weekend.