Verslag – beker : Temse - Boeckenberg : 13 – 18 (9–11)
A: Sanne P (1), Nikki S (5), Jeff C, Jelle DS
V: Jesse DB (4+2s), Matthi D (1), Jolien H (1), Karen VC (2)
Wissels : Lucas DR (2)
Scheidsrechter : H. Van Hellemont

Na een grijze dag brak de zon door de wolken, waardoor de temperatuur een dipje kreeg. Toch was het prima korfbalweer.  Toch voelden weinig supporters zich geroepen, bleek naast de dun bezette lijn.  Misschien dat die temperatuur of de wedstrijd van de Rode Duivels hier voor iets tussen zaten ?  Als Temse de uitslagen van de laatste weken bekeken had, kan ik me voorstellen dat ze dachten een redelijke kans te hebben op de halve finale.  Of dat ook nog het geval was, als ze onze ploegopstelling zagen, weet ik niet.  Feit is dat de gekwetsten zo stilletjes aan terug hersteld geraken.  We kruisen alvast de vingers dat dat ook zo blijft.

De namen van de spelers staan nog niet op mijn blad, als Sanne het eerste doelpunt al door de mand knalt. Een goede start.  Temse maakt gelijk tegen Jesse, zodat we al snel de eerste vakwissel krijgen.  Het tweede aanvalsvak heeft een ietsje meer tijd nodig.  Jesse mag naar de stip, nadat een heer Jolien de bal uit haar handen trekt bij een rebound.  De volgende aanval scoort hij een inloper.  Temse is verbeten.  Als Jesse in de korfzone uitglijdt op het stoffige, bijna grasvrije veld scoort zijn tegenstander een jumper.  Jesse zal nog een aantal keren kennis maken met de bodem, zonder weg te glijden.  Nikki behoudt op schot het verschil.  Onze panters zijn gelanceerd.  In 4 aanvallen scoren ze telkens een doelpunt : een schot van Karen uit het achterveld, eentje van Jesse, een omdraaier van Nikki nadat haar dame trachtte te storen op de steun en een schot van Nikki.  Net daarvoor had Adri Van Bavel, die de bank deelt met Terence Claes beide niet onbekend bij Boeckenberg, een time out genomen.  Na een strafworp tegen Nikki en een schot van Karen staat het zowat halverwege de eerste helft 3-9.  Twee strafworpen tegen Matthi kondigen het tegenoffensief van Temse aan.  Jesse scoort nog wel een inloper, maar een vierde strafworp op rij, tegen Jeff wiens poging tot “pan” een “beetje” mislukte, breit een vervolg aan de remonte.  De heer tegen Matthi kwetst zich aan de lies, moeilijke plek om te verzorgen en een onmogelijke kwetsuur om mee verder te spelen.  Pech bij een interventie va Jolien en haar dame kan binnenschieten.  Nikki countert, maar met een inloper tegen Jelle in de volgende aanval houdt de dreiging aan.  De laatste minuten tikken weg.  Als Jesse een strafworp mist voor fout op Matthi en Temse nog kan scoren bij dom balverlies bij het uitwerken, gaan onze panters rusten met 9-11 ipv. met een mogelijke 8-12.  Jammer.

Dit wordt meteen duidelijk als de paarsen in de eerste aanval van de tweede helft scoren en Temse terugkomt tot het kleinste verschil. Langs de lijn is er al enige tijd een discussie, of eerder giswerk, aan de gang over de voorgift.  Voor alle mogelijkheden zijn er aanhangers – een, twee of geen doelpunten -, er is niemand die het met zekerheid weet.  Tussen de lijnen brengen onze panters de oplossing : scoren en het verschil groot genoeg maken.  Nikki zet een aflegger op inloper van Sanne om.  Als de heer tegen Matthi te enthousiast ingaat, zet Jesse de strafworp wel om.  Met zijn derde inloper tekent Jesse voor de 4 verschil.  Hij krijgt na de vakwissel wel een schot tegen, waarna de coaches Lucas inbrengen in de plaats van Jelle.  Aanvallend gaat het echter niet meteen vlot.  Te veel korte aanvallen en te snel balverlies.  Onze verdediging houdt stand tot het licht uitgaat bij Temse.  Letterlijk, want op minuut 19 staan we plots in het donker, en figuurlijk, als onze panters, eenmaal het licht na een 10-tal min. terug helder brandt, tweemaal scoren : een schot van Lucas en een omdraaier uit de steun van Jolien.  Ze krijgt een andere tegenstandster.  Met een inloper tegen Sanne en een schot tegen Karen doet Temse nog een laatste poging om terug te komen.  Lucas keldert met een schot dit laatste offensief, alhoewel het aanvallend nog steeds niet schitterend loopt.  Een leeg en moegestreden Temse kan onze verdediging echter niet meer ontwrichten.  Het slotpunt is voor Matthi dank zij een knappe pas van een klaar kijkende Karen.

Een duidelijke zege van de betere ploeg op het veld, daar was geen discussie over. Een overwinning die naar meer doet hopen en iedereen mogelijk terug in de juiste mind set brengt.  Nu zondag is er immers een laatste, maar belangrijke veldwedstrijd op Minerva.  De week daarop gaan we al de zaal in, eerst voor de try outs, daarna voor de zaalcompetitie.
De pantersupporters blikten tijdens het huiswaarts gaan al vooruit, richting halve finale van de Beker. Dat wordt een thuiswedstrijd tegen Scaldis, die doorgaat op vr 21/04/2017.  De andere halve finale wordt gespeeld tussen Borgerhout/GW en Riviera, dat met dezelfde cijfers baas bleef over Voorwaarts.