Verslag : Boeckenberg – Borgerhout/GW : 12 – 14 (6–10)
A: Jolien H, Matthi D (2), Didier G (1+2s), Karen VC
V: Lucas DR (1), Nikki S (1+s), Sanne P (1), Jelle DS
Wissels : Thomas T (1), Jeff C, Jesse DB, Sara G
Scheidsrechter : M. Wensma

Als ik vorig seizoen zou geschreven hebben dat Boeckenberg-BGW nu een wedstrijd tegen de degradatie zou zijn, had het ene en het andere kamp mij waarschijnlijk zeer meewarig bekeken. En toch is het vandaag niet anders.  BGW heeft tot nu 3 punten verzameld en staat op een gedeelde laatste plaats, onze panters hebben een puntje meer en staan daarmee een plaatsje hoger.  “Kwetsuren zijn de oorzaak”, lees ik in de krant.  Tja, bij onze ploeg is er ondertussen weinig beterschap te bekennen.  Goffa heeft weer last van zijn knie en vele anderen zijn nauwelijks speelklaar.  Want ook vandaag gaat Matthi tegen grond na een pijnlijke botsing met zijn tegenstander.  Jeff en Jesse komen later tussen de lijnen.  Sara is haar plunje terug bijeen gaan zoeken, want de korfbalmicrobe kriebelde te erg.  Ze loopt alvast warm tijdens de wedstrijd van de reserven en maakt laat in de tweede helft haar wederoptreden in de fanions.

Moeder Natuur dwingt me naar het toilet, waardoor ik de start van de wedstrijd mis en even naar een vrije plaats moet zoeken. Niet dat er zo uitbundig veel toeschouwers zijn, de regen hield veel supporters op droge plaatsen -een echte parapludag-, de supporters van de zebra’s troepen massaal samen tussen de twee dug outs, zodat ik uitwijk naar de overkant.  Net op tijd om Didier de strafworp te zien omzetten, gefloten voor een fout op de inlopende Jolien, 2-4.  Onze panters zijn niet zo denderend gestart, maar zijn begonnen aan de achtervolging.  Sanne maakt er uit een schot na rebound 3-4 van.  BGW behoudt het verschil met een inloper tegen Didier.  Hij besluit 4 min. later een zeer lange aanval met veel schoten succesvol.  Opnieuw een inloper, tegen Jelle ditmaal, countert deze goal.  Nadat BGW een strafworp mist, lopen ze toch 2 doelpunten uit.  Matthi kan uit rebound milderen, maar een fout van Lucas op een inloper van zijn tegenstander doet de bal terug op de stip belanden.  Deze wordt wel omgezet.  Lucas pakt dit doelpunt wel terug op schot, waarna BGW een nieuwe heer tussen de lijnen stuurt tegen Didier.  Voor een fout op Jelle in de rebound gaat de bal ook langs onze kant op de stip, jammer genoeg ook naast de mand.  Vlak voor affluiten tracht Didier een pas naar de vrije dame van Karen te onderscheppen, komt een tikkeltje te laat, en met het omzetten van deze laatste strafworp bereiken we de ruststand.

BGW scoort ook in de eerste aanval van de tweede helft. De volgende aanval wordt Jolien opnieuw fout verdedigd bij een inloper en Didier zet de stip om.  Hij krijgt na de vakwissel een schot tegen.  Langs onze kant komen Jeff en Tomas tussen de lijnen ivp. Jelle en Lucas.  Een paar minuten later schiet Tomas raak en neemt BGW een time out.  En komt ook Jesse tussen de lijnen voor Didier.  De volgende 10 min. zien de supporters van beide ploegen de ene misser na het andere misverstand.  Na de wissels is het duidelijk zoeken naar cohesie.  BGW mist een tweede strafworp.  Luc stuurt met nog 12 min. te gaan Sara het veld op.  Net dan vinden in twee aanvallen evenveel schoten van BGW de binnenkant van de mand, 8-14.  Match gespeeld ?  Sara brengt terug enthousiasme tussen de lijnen.  Voor een fout op de reboundende Thomas gaat Nikki met succes naar de stip.  Tijd voor een tweede time out van BGW.  Nikki verkleint de kloof op schot.  BGW voelt de druk, zeker als een derde strafworp naast gaat.  Matthi schiet zijn ploeg op 3 en Sara doet er daar 2 aanvallen later nog eentje af.  Helaas vinden in de slotfase de kansen van Nikki en Thomas net de binnenkant van de mand niet.

Vandaag is het verdict over de eerst helft van de veldcompetitie gevallen. Minerva bleek op Kwik een doelpuntje sterker, zodat we deze 7 wedstrijden afronden op de laatste plaats.  Vandaag bleek nog maar eens het probleem : te weinig doelpunten.  Dat is voornamelijk te wijten aan nauwkeurigheid bij de afwerking, zodat er te veel doelpogingen nodig zijn om een doelpunt te scoren.  De verdediging krijgt dan de onmogelijke taak om geen doelpunten binnen te krijgen.  Vandaag lukte dit gedurende meer dan 12 min., helaas kregen onze aanvallers in die periode ook geen bal door de mand.  Volgende week starten we aan de terugronde tegen Minerva.  Werk aan de winkel om de overwinning van dag 1 te herhalen.