Op deze zonnige zaterdagnamiddag stond onze eerste Bekerwedstrijd op het programma.
Na de start merken we direct dat het een spannende wedstrijd zal worden.

Aanval : Johannes – Tiago – Charlotte – Jana
Verdediging : Quinten – Lucas (Arvin) – Liv – Ilke (Linde)

Na de start merken we direct dat het een spannende wedstrijd zal worden. Ago Aalst is een zeer sterke ploeg, die net als ons al hun wedstrijden wonnen op het Nationaal tornooi.

Na drie aanvallen zet Jana ons op voorsprong met een schot van zeer ver. Al snel effent Ago Aalst de score en wipt er zelfs 2 goals over. (1-3) Onze “passing” is een probleem: we durven geen lange pas te geven en onze passen zijn niet accuraat met veel balverlies als gevolg. Nu is het de beurt aan Liv, door een goede steun van Quinten maakt Liv een mooie doorloper (2-3).

We gaan rusten met een kleine achterstand, met als peptalk, slim spelen en de spelers/speelsters uitspelen die overwicht hebben op hun tegenstrever. Linde komt een moegestreden Ilke vervangen, die zeer goed haar best deed.

De tweede helft wordt nog superspannend. Beide teams zijn even sterk en stelen om de beurt een aantal lange passen. Opeens gooit Tiago zich met alle “force” naar binnen en scoort een mooie inloper (3-3). Nog 12 minuten te spelen, beide teams missen een aantal mooie kansen tot Tiago weer zijn duivels ontbindt en een mooie inloper afmaakt (4-3). Nog een laatste funtciewissel en 10 stressy minuten op de klok… Arvin komt Lucas vervangen en probeert ons aanvalsvak te laten draaien. We krijgen de bal er niet meer door… In verdediging houden we 10 lange minuten de aanvallers van Aalst in bedwang, tot het verlossende fluitsignaal. We gaan door naar de 1/8 finale !!!

Een belangrijke les uit deze wedstrijd is dat je niet enkel goals moet maken om een wedstrijd te winnen, maar dat je eveneens verdedigend de wedstrijd kan winnen! Zo laat onze verdediging (Johannes – Tiago – Charlotte – Jana) geen enkele steek vallen.

De volgende tegenstrever in de Beker van Belgie is reeds gekend.
Op 8 oktober spelen we tegen KCBJ – Dus iedereen op post!

Een dikke proficiat aan het voltallige team!!!
Twee contente trainers - Tot woensdag!

Tommy & Imke

PS1: Bedankt Arvin om ons team te versterken !

PS2: Bedankt Dennis (papa van Ilke) om de wedstrijd in goede banen te leiden. Geen gemakkelijke opdracht – deze leeftijdscategorie zorgt voor veel twijfelgevallen en door de 2 evenwichtige teams waren de coaches ook wat zenuwachtiger dan anders J.

PS3: Bedankt aan alle supporters – veel spelers hebben dit soort spannende & officiele wedstrijden nog niet meegemaakt en ze vonden het geweldig dat jullie er waren!