Verslag : Boeckenberg – AKC/Luma : 15 – 21 (6–9)
A: Jeff C, Sanne P, Glenn G, Karen VC (3)
V: Lucas DR (2), Matthi D (2), Tine P (2), Nikki S (1+2s)
Wissels : Thomas T (3)
Scheidsrechter : Jan Nelen

Jeff is terug uit de Big Apple en Matthi is hersteld van zijn kwetsuren, zij vinden hun plaats terug tussen de lijnen. Ons coachtrio heeft een verrassing in petto.  Tine Pirquin krijgt haar eerst startplaats.  Zo komt er alweer een andere ploeg het veld op.  Bij AKC zien we de vertrouwde gezichten.  Dit wordt geen eenvoudige opdracht.

De wedstrijd start evenwichtig, met 2 kort verdedigende ploegen. Daardoor zijn er weinig eenvoudige kansen te benutten.  AKC scoort in zijn eerste aanval wel uit een vrijworp wat onze panters meteen in de achtervolging dwingt.  De doelkansen zijn duur.  Het is 5 min. wachten voor de vakken voor de eerste keer wisselen, na alweer een vrijworp van AKC.  Twee aanvallen later wordt Lucas tegengehouden bij een inloper.  De bal gaat op de stip … voor een vrijworp.  De aangeef op de vrijworp is niet nauwkeurig genoeg, de bal gaat naast.  Op een tweede vrijworp in dezelfde aanval stapt Matthi uit de steun naast de paal uit en mikt ons eerste doelpunt binnen.  Bij onze volgende aanval gaat de bal wel op de stip voor een strafworp na een foute balbetwisting in de rebound.  “Vrije heer”, volgens de scheids.  Nikki mist.  Als Lucas opnieuw wordt tegen gehouden, gaat ze terug naar de stip en ditmaal succesvol.  Na 13 min. staat het gelijk, maar voor we daarvan kunnen genieten zet AKC ook een strafworp om.  Goffa maakt een jumper.  “Verdedigd”, volgens de scheids en dus gaat het feestje niet door.  Na een inloper tegen Matthi kijken onze panters opnieuw tegen 2 doelen verschil aan.  De volgende aanval mist Lucas een inloper.  Hij zorgt met een schot voor de aansluiter.  Als de volgende aanval het eerste schot van Tine meteen de binnenkant van de mand vindt, is het opnieuw gelijk.  De intensiteit van de wedstrijd eist zijn tol bij beide ploegen waardoor foutjes in het spel sluipen, met veel balverlies.  Na 6 min. schiet Karen haar ploeg op voorsprong.  Meteen neemt AKC een time out.  Het brengt niet direct veel soelaas.  Na tegenhouden door Lucas gaat de bal op de stip en staat het gelijk.  Die neemt iets later weerwraak met een schot, waarna het tegen Sanne voor de vierde maal gelijk wordt.  In de volgende aanval wordt Sanne foutief gehinderd en Glenn gaat naar de stip, helaas naast.  De volgende aanval krijgt Lucas een schot tegen.  In de twee laatste minuten scoort de ploeg uit het Riverenhof uit een vrijworp en een schot tegen Karen, die bij een vrijworp probeerde te storen op de aangeef.

AKC eindigde de eerste helft sterk en begint sterk aan de tweede. Jeff wordt het slachtoffer van een “play” bij de inworp.  Onze panters vechten voor wat ze waard zijn, maar krijigen geen bal door de mand.  Verdedigend houden ze lang stand.  Ze kunnen niet verhinderen dat AKC twee doelen verder uitloopt.  Net voor het laatste komt Thomas in de plaats van Glenn.  De doelpunten vallen nu sneller door de mand, helaas langs de verkeerde kant.  Ongeveer halverwege de helft zet Nikki een strafworp om, pas ons tweede doelpunt.  Na een schot tegen Jeff staat voor het eerst 8 doelpunten verschil op het bord.  Onze panters blijven vechten en wroeten.  Schoten van Thomas en Karen brengen hoop in de supporters’ harten.  Jammer genoeg kan AKC dat ook en is alles te herdoen.  Jari (AKC) heeft zich gekwetst en wordt vervangen, Luc neemt een time out.  In twee aanvallen mikt Thomas tweemaal raak.  Zelfs de AKC supporters zijn hiervan onder de indruk.  Onze youngsters doen het prima, want ook Tine mikt nog eens raak.  Met een inloper tegen en een van Karen, blijft het verschil even groot.  En als AKC nog tweemaal scoort uit vrijworp en uit strafworp, is met 4 min. op de klok de wedstrijd gespeeld.  Matthi zet met een omdraaier uit de steun het orgelpunt.

Als je naar de doelpuntenverdeling kijkt, is het duidelijk dat eerste aanvalsvak het bijzonder moeilijk had om te scoren, ondanks de toch wel meer dan behoorlijke verdediging van het andere vak. De inbreng van Thomas bracht daar verbetering in.  In het andere vak trok Tine behoorlijk haar streng.  Zij toonde zich zowel in verdediging als in aanval met 2 doelpunten uit een minimum aan kansen.  Na hun afwezigheid moeten Jeff en Matthi duidelijk opnieuw op zoek naar de juiste kadans.  Al bij al heb ik vandaag toch wel potentieel gezien, waarmee de coachen aan het werk kunnen.