Verslag : Boeckenberg - Minerva : 22 - 14 (14-9)
A: Glenn G (1), Karen VC, Jolien H (2), Jesse DB (4)
V: Jeff C (8), Matthi D (1), Sanne P (1), Nikki S (5)
Wissel : Lucas DR, Fauve VG

Het leek wel of de weergoden de eerste najaarsstormen wilden oefenen, met sterke wind en af en toe een fikse bui. Onze fanions hadden echter geluk. In de eerste helft bleef het windstil en de hele wedstrijd ook droog. Na een aantal goede oefenwedstrijden is dit de eerste ernstige test. Het is altijd even afwachten als je een aantal pionnen moet vervangen. Trouwens ook het coachend trio moet zich inwerken. Dit laatste is alvast een unicum in de korfbalwereld, denk ik.

Minerva bouwt lange aanvallen uit, mede doordat we verdedigende rebound missen. Aanvallend ziet het er net andersom uit. Het is dan ook logisch dat er na een minuutje of vijf 0-2 op het scorebord staat. De combinaties van het tweede vak verlopen heel wat vlotter. Jeff, hot voor de mand vandaag, mikt uit een wegtrekker ons eerste doelpunt binnen. Als de volgende aanval Nikki de gelijkmaker scoort is alles opnieuw te beginnen. Alhoewel, we krijgen een herhaling van het begin van de match. Minerva loopt dus opnieuw 2 doelpunten uit en Jeff scoort na de vakwissel een wegtrekker. Tot Jesse een schot tegen krijgt. Hij zorgt met 2 stuks opnieuw voor de gelijke stand. We zijn halverwege en Luc vraagt een time out. Hij geeft zijn richtlijnen aan de aanval, Dirk doet hetzelfde voor het verdedigend viertal. Minerva pakt nog eenmaal de leiding via een achterwaartse geworpen inloper. Even houden we de adem in als Matthi slecht neerkomt en zijn voet verzwikt. De magische spuitbus komt er aan te pas, hij kan voortspelen. Na een schot van Jeff brengt Goffa zijn ploeg voor de eerste maal voor. Minerva kan gelijk trekken, maar op Jeff staat geen maat en hij zorgt voor 9-7. Hij krijgt wel een strafworp tegen voor een mislukte balonderschepping op de steun. De veer begint te breken bij Minerva, het tempo gaat eruit en er sluipen meer fouten in hun spel. Een gebrek aan conditie of hebben zij boven hun eigen kracht gespeeld ? Onze spelers maken in de laatste 8 min. het verschil met schoten van Matthi op een goede pas van Jeff, Jeff zelf, Jesse en nog eens Jeff. Minerva lukt in die periode enkel een wegtrekker tegen Matthi.

Nikki uit vrijworp en Jesse uit schot vergroten het verschil bij de rust. De coach van Minerva neemt een time out en wisselt de dame tegen Jolien. Luc haalt Matthi naar de kant om diens enkel rust te gunnen en brengt Lucas in zijn plaats. Na schoten van Jeff, Nikki en Jolien noteren we met nog 14 min. op de klok 19-10. Dat had nog veel groter kunnen zijn, maar de scherpte was uit de afwerking. Zo waren er aanvallen met 7 schoten waarvan er geen enkel de binnenkant van de mand vond. Vermits onze spelers ondertussen de wedstrijd stevig in handen hebben, is dat vandaag geen probleem. Het grootste verschil komt er op een schot van Sanne en een vrijwop van Nikki, 21-11, die vandaag feilloos alle 3 de vrijworpen omzette. De wedstrijd kabbelt stilletjes naar zijn einde waarbij de inbreng van Fauve ipv. Karen en 2 gemiste strafworpen van Minerva nog het vermelden waard zijn.

Geen probleem vandaag voor onze fanions. Na een moeilijke start herpakten ze zich. Eenmaal de radertjes in de machine begonnen te draaien was het liedje voor de tegenstander uit. Mits een iets scherpere afwerking had er een veel groter verschil op het scorebord kunnen staan. Laat ons dat maar wijten aan de opkomende wind in de tweede helft en aan de start van de competitie. Dit was een geslaagde start met topschutters Jeff met 8 en Nikki met 5 doelpunten. Proficiat.