Verslag zaalfinale U17 : Boeckenberg – Borgerhout/GW : 23 – 27  (10-12)
D: Mira, Frauke (3), Charlotte (1), Jana Siongers

H: Mirko (4), Senne (2), Mattijs (7), Florian (5)
Wissels: Jitte, Jani (1)

Wegens andere afspraken kon ik niet aanwezig zijn bij de zaalfinalewedstrijd van onze U17 op zaterdag 18/03.  Enkel via de live-stream in de Boeckenberg Foyer kreeg ik af en toe een idee van het verloop.  En wat een wedstrijd moet dat geweest zijn !  Alhoewel BGW als torenhoog favoriet voor de titel uit de reguliere competitie was gekomen, hadden de zebra’s het niet makkelijk tegen onze panters.  Het werd een nek aan nek-race die uiteindelijk in het voordeel van onze achterburen werd beslist.  Jammer, maar na zo’n prestatie mag je met opgeheven hoofd van het terrein stappen.  Proficiat !

Het verslag onder “lees meer” van de wedstrijd heb ik “geleend” van de website van de KBKB, met dank aan auteur Yves Daelemans.

De U17 finale werd een aardig kijkstuk met 2 vlot scorende teams.  De wedstrijd startte met 2 snelle doelpunten zodat het meteen 1-1 stond.  Daarna werd er om en om gescoord waardoor we naar een 5-5 tussenstand gingen, wanneer Borgerhout/GW een eerste kloofje lukte (5-7).  De voorsprong kon tot maximaal 4 stuks uitgebreid worden (7-11), maar Boeckenberg milderde zodat er gerust werd bij een 10-12 stand.

Boeckenberg bij aanvang de tweede helft direct met de aansluitingstreffer maar Borgerhout/GW via strafworp terug naar 2 verschil.  Dat was het scenario voor het eerste stuk van de tweede helft: telkens als Boeckenberg de kloof verkleinde tot 1 dan sloeg Borgerhout/GW direct terug toe om een bonus van 2 te behouden.  Maar na een dikke 8 minuten spelen dan toch Boeckenberg langszij met eerst de 16-16 en daarna de overname bij 17-16.  De net ingevallen Joran Thonon bedankte direct met een doorbraak en dat luidde een tussenspurt van Borgerhout/GW in.  De 4 verschil kwam op het bord na onder meer een knappe score door Jason Bunteke (zijn 4de) en zo 18-22.  Boeckenberg probeerde in de slotfase de bakens nog te verzetten, maar kwam niet dichter dan 3 korven en zo Borgerhout/GW kampioen bij een 23-27 eindstand !

Ex website KBKB
Yves Daelemans

Onder deze link vind je enkele foto's van de wedstrijd