Verslag kruisfinale U17 : Boeckenberg – Sikopi : 18 – 14  (9-6)
A: Florian (1+s), Mirko (3+s), Frauke, Mira

V: Senne (4), Mattijs (1+s), Charlotte (2+s), Jana (2)
Wissel : Jitte

Scheidsrechter : E. Mertens

Na de voorspelde overwinning van Borgerhout/GW konden onze spelers zich beginnen voorbereiden op de wedstrijd.  Naar verwachting een open wedstrijd met het kleine voordeel te fungeren als thuisploeg.  De eerste opwarming had al plaats gehad op het thuisfront : het schot nog een beetje aanscherpen.  Kan nooit kwaad, als je de eerste helft van de TOP gisteren hebt gezien.  Ondanks de ervaring die de meeste van onze spelers al hebben, stonden de zenuwen gespannen, ook op de bank.

Dat schotopwarming nuttig kan zijn, wordt bewezen vanaf de start.  Alhoewel Sikopi eerst scoort, volgt er een ononderbroken reeks van 6 doelpunten van onze panters, 3 van Charlotte, eentje van Mirko, Florian en Jana.  Sikopi  heeft dan al een time out genomen in een poging het ritme te breken.  De Pioniers mikken hun tweede doelpunt binnen, waarna Mirko (2x) en Senne een duidelijk verschil op het scorebord laten optekenen, 9-2.  We zijn halfweg de eerste helft.  Zijn onze panters te zeker ?  Treedt er concentratieverlies op door de voorsprong ?  Tot aan de rust krijgen ze geen bal meer door de mand.  Dat laat Sikopi toe om de kloof enigszins te verkleinen, ondanks een goede verdediging.

In de kleedkamers zal er wel een hartig woordje gesproken zijn, neem ik aan.  De mannen van Linkeroever gaan door op hun elan en zorgen met een doelpunt in de eerste twee aanvallen van de tweede helft, dat de harten op de bank een stukje sneller gaan slaan.  Als Mirko bij het uitwerken een bal onderschept wordt hij in de rug gelopen, strafworp die hij netjes omzet.  Nadat Charlotte haar eerste krampverzorging heeft gekregen, brengt een schot van Senne iets meer kalmte.  Even maar, want Sikopi antwoordt twee keer, 11-10.   Na een schot van Mira moet Katrien opnieuw het terrein op voor verzorging.  Het gelaat van Charlotte is vertekend door de pijnlijke krampen.  Jitte zal iets later in haar plaats komen om de kuitspieren wat rust te geven.  Mattijs tekent voor de 3 verschil, waarna Sikopi zijn exploot van zo-even herhaald en verbeterd, want het wordt 13-13.  Nog 9 minuten op de klok.  Mattijs, van op de stip, en Senne met schot, brengen terug een vak voorsprong.  Na een schot tegen Jitte, komt Charlotte terug tussen de lijnen.  Coaches Jacky en Tommy gooien er een time out boven op.  Florian wordt in de rug geduwd bij een inloper en mist de stip niet.  Ondanks verschillende vervangingen begint ook bij Sikopi de vermoeidheid zijn rol te spelen.  Minder dan 3 min. te gaan als Jana 17-14 binnen schiet.  Is dit de winner ?  Sikopi neemt een time out.  Onmiddellijk gevolgd door een schot van Senne.  Winst is nu zekerheid, het is enkel wachten op het eindsignaal.

Spannende, mooie wedstrijd met een totale inzet van beide ploegen.  Met hun jeugdig enthousiasme werd er gestreden om elke bal, elke rebound.  De kloof die onze panters in het eerste kwart op het bord zetten, bleek uiteindelijk een te zware inspanning van de tegenstander te eisen.  Proficiat aan alle spelers.  Dit was een overwinning op karakter !

Onder deze link vind je een selectie foto's van de wedstrijd
Met dank aan Actiefotografie