Verslag : Voorwaarts A - Boeckenberg A : 19 - 23  (8-15)
A: Jolien H (2), Tess V (1), Thomas T (10), Jordan DV (2)
V: Joppe B, Tibo D (5), Sara G (1), Lisa VG (2)
Wissels : Lucas DR, Lauren S, Tess M, Rani VH

Scheidsrechters : S. Cleyman, D. Mertens

Een non-wedstrijd, eentje voor de “doefkes” ?  Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.  Floriant lijkt de laatste weken een beetje op de dool te zijn en verloor punten tegen AKC en BGW.  Competitiemoe ?  Kwetsuren ?  Langs de andere kant is het zowat ons “zwarte beest”, daar hoeft geen uitleg bij.  BGW is, met alle respect, de laatste weken aan het kwakkelen.  Na bekerwinst, verlies tegen dezelfde ploeg in de competitie, gevolgd door dan weer een ruime overwinning tegen Floriant.  En hoe zit het met onze panters ?  Zijn zij voor deze wedstrijd gebeten om te winnen of is het de bedoeling om energie te sparen voor de kruisfinale ? Er is een factor die alle kruisfinalisten treft : de indoortraining van de Diamonds (ter voorbereiding van de Worldgames) die al weken aan de gang zijn.  Voor mij onbegrijpelijk tijdens het hoogtepunt van de veldcompetitie.  De volgende 70 minuten gaan ons duidelijk maken wat dit allemaal teweeg brengt bij de spelers.

Onder een stekende zon en na een kleine hapering in de eerste minuten nemen onze panters een verzengende start.  Tess V had van op de stip de kans op de openingstreffer gemist.  Dat kwam er via een schot tegen Joppe.  Het volgende kwartier noteer ik 8 doelpunten van onze spelers.  Het achtste trouwens een mooie actie van Sara, die in verdediging aan de voorzijde van het vak de ballijn doorknipt en met een strakke pas de vrije Thomas bedient, die vandaag bijzonder goed bij schot is.  Hij scoort hier reeds zijn vierde doelpunt.  De Elsdonkenaars herpakken zich, knokken zich terug min of meer in de match tot 7-10.  Wellicht heeft dit inhaalmanoeuvre ruim krachten gekost, want in de laatste 8 min. schieten onze panters vijfmaal raak, zodat het verschil bij de rust 7 doelpunten bedraagt.

Lisa is er niet rouwig om dat ze de tweede helft haar plaats mag laten aan Tess M.  Blij dat ze terug kon spelen, maar warm dat ze het had …  Na een stipje van Tibo kijkt de thuisploeg tegen een grote achterstand aan.  Voorwaarts’ getrouw gaan de spelers volop in het tegenoffensief.  Langzaamaan komen ze terug in de score.  Bij 13-18 neemt Johannis een time out om de remonte te onderbreken.  Ze gaat daarna gewoon door.  Een knap doelpunt uit alweer een vliegende rebound kent de scheids jammer genoeg niet toe.  De volgende aanval verschalkt Jordan opnieuw zijn tegenstander in de rebound en telt de goal nu wel.  Het mooiste doelpunt maakt een dame van de thuisploeg uit inloper na een tiktakcombinatie.  Als Jordan de volgende aanval een schot tegen krijgt is de voorsprong gekrompen tot amper 2 doelpuntjes.  Jol, een drinkpauze en het tiende doelpunt van Thomas nemen alle druk weg.  De laatste 10 minuten gaat de aandacht eerder naar de applausvervangingen – 2 heren bij Voorwaarts; Jolien en Sara langs onze kant – dan naar de wedstrijd.

Veel gecijfer en gespeculeer voor niks dus.  Floriant, BGW en onze panters wonnen hun wedstrijd.  Dat betekent dat we volgende week naar Merelbeke trekken om de kruisfinale te spelen.  Misschien de wedstrijd van de weerwraak ?  Ik wens Jolien en Sara in ieder geval nog 2 applausvervangingen toe …