Verslag : Boeckenberg A – Riviera/Deurne : 23 - 16  (14-11)
A: Joppe B (3), Tess M, Thomas T (4+s), Lisa VG (3)
V: Jolien H (2), Tess V, Lucas DR (2), Tibo D (6)
Wissels : Lauren S, Jordan DV (1), Sara G, Rani VH (1)
Scheidsrechters : K. Meeus, S. Cleyman

Met nog 3 wedstrijden in het verschiet, hangt de kruisfinale rijp voor de pluk.  Taak : driemaal winnen tegen de staartploegen uit de rangschikking.  Niets is eenvoudig, dus gaan we het vel van de beer niet op voorhand verkopen en alles stap per stap aanpakken.  Stap 1 : winnen van Riviera/Deurne tijdens onze laatste thuiswedstrijd.  Johannis voert een paar wijzigingen door in het achttal.  Sara en Jordan blijven op de bank, Lisa en Tibo nemen hun plaats in. Aardig wat volk langs de lijn voor deze ontmoeting, of was het de zon en de staalblauwe hemel die de mensen naar buiten had gelokt ?

De wedstrijd is al los gebarsten als ik naast de lijn kom post vatten.  Op een paar minuten is er al 4 keer gescoord, merk ik.  Daarvan een van Thomas en een van Tibo, vertelt men mij.  De ballen blijven genadeloos door de mand vliegen.  Tot 4-4 gaat het gelijk op, waarna Joppe en Thomas een eerste kloofje kunnen slaan.  Riviera probeert deze kloof te dichten, maar slaagt daar lange tijd niet in, mede omdat ze 2 stippen missen.  Bij 11-8 lijkt het alsof onze panters eindelijk gelanceerd zijn om het verschil groter te maken.  Het is net andersom.  Het stokt in aanval en beetje bij beetje knokken de bezoekers zich terug in de wedstrijd.  Op 11-10 neemt Johannis een time out.  De volgende 4 min. is het hangen en wurgen tot de gelijkmaker valt.  Dit is voor onze panters blijkbaar het sein om in die laatste 3,5 min. te scoren en het verschil terug naar 3 te brengen.

Riviera opent de tweede helft het beste met een strafworp en een schot.  Een treffer van Tibo voorkomt de gelijkmaker.  Daarna begint eerst Davor, coach Riviera/Deurne, door middel van wissels, spelers van vak te veranderen.  Onze panters profiteren van de aanpassingen om de voorsprong te verdubbelen.  17-13 komt er na een lange onderbreking voor de taping van een bezoekende speler.  Ook Johannis begint nu te wisselen.  Dit leidt tot een soort status quo gedurende 9 scoreloze minuten.  Tibo haalt het deksel van de mand.  Het meest spectaculaire doelpunt komt op naam van Jordan : een schotje in een tijd uit een vliegende rebound.  Daarna is het tijd om de afscheid nemende panterdames in the picture te zetten.  Jolien en Sara krijgen elk hun verdiende applausvervanging, met dank aan Riviera voor de medewerking bij de laatste.  Daarna hobbelt de wedstrijd naar zijn einde met een blije Rani, ingevallen voor Sara, die het laatste doelpunt scoort.

De uitslag geeft een beetje een vertekend beeld van de wedstrijd, die was veel closer.  Riviera/Deurne bood meer dan goed weerwerk en zorgde zo mee voor een spannend scoreverloop.  Met deze overwinning is stap 1 tot een goed einde gebracht.
Enkele verrassingen bij de andere wedstrijden.  AKC ging een puntje halen bij Floriant en Voorwaarts hield zowaar beide punten thuis tegen Borgerhout/GW.  De kop van de rangschikking wordt hierdoor ineen geduwd met een verschil van 6 punten tussen nr. 1 en nr. 6.  Allemaal ploegen die in aanmerking komen voor de kruisfinales.  De laatste wedstrijd Voorwaarts-Boeckenberg zou dus wel eens heel bepalend kunnen worden.  Laat ons eerst beginnen met stap 2 : winnen van en op Sikopi volgende week.