V: Lisa (2) - Tess V (1) - Jordan (2) - Lucas (3)
A: Sara - Tess M - Thomas (2) - Joppe

Invallers: Jolien (2), Brent (3), Tibo, Thias

Eindelijk! De eerste thuiswedstrijd met publiek sinds het coronavirus twee jaar geleden ons leven kwam verstoren. Nog meer bacteriën en vieze beestjes moeten er in het pak van de Panter-mascotte hebben gezeten, dat voor het eerst in jaren nog eens uit zijn muffige doos werd gehaald. Respect voor de kleine jongen die zijn angsten trotseerde door daar in te kruipen!

Een Sportcenter op 70% van z'n capaciteit volstond voor goedgevulde tribunes voor het duel tegen Kwik, die de laatste weken goed bezig zijn en vorige week nog van Floriant wisten te winnen. Onze laatste wedstrijd dateert alweer van 3 weken geleden, ideaal is anders.

Shots van Thomas en Lucas kunnen niet verhinderen dat Kwik meteen uitloopt tot 2-5. Lisa mildert tot 3-5, maar door goed uitgespeelde aanvallen kan Kwik zonder veel problemen de kloof verder uitbouwen. Wij kunnen er enkel nog een knap doelpunt van Lucas tegen inbrengen, de efficiëntie bij Kwik ligt gewoon een pak hoger. Op 4-9 volgt een lange scoreloze periode waarin we beter beginnen te spelen, maar waarbij de afwerking helaas ondermaats blijft, zelfs vanop de stip. De laatste 5 minuten van de eerste helft lukt scoren plots wel, en met doelpunten van Jordan, Lisa, Thomas en Lucas (die ook nog een stip mist) komen we bij een 8-11 ruststand.

Dolle boel meteen bij het begin van de tweede helft: Kwik mist een penalty, Jordan schiet de 9-11 binnen, waarna Kwik weer een penalty mist. Dan is het aan de ingevallen Jolien om een stip te missen, gevolgd door een derde penaltymisser van Kwik en nog eentje door Jolien. Vijf gemiste strafworpen op twee minuten tijd: de nieuwe regel zorgt niet voor een hogere score, maar spektakel brengt hij wel.

We komen nu iets beter in de wedstrijd, krijgen veel kansen maar scoren blijft het pijnpunt. De invallers Jolien en Brent (2x) doen dat wel, maar Kwik kan telkens counteren: 12-15. De match wordt harder en slordiger, met veel protest en de daar bijhorende kaarten in allerlei kleuren. Via Brent, Tess V en Jolien gaat het naar 15-18, maar dan wordt duidelijk dat er geen punten inzitten vandaag. Kwik speelt het goed uit en wint verdiend met 15-21.

Het overwicht in aantal kansen kon niet op het scorebord worden uitgedrukt, daarvoor speelden we vaak te overhaast en was de afwerking niet goed genoeg. Volgend weekend is er door de verplaatste Europacup voorlopig wéér geen korfbal, nadien wordt het alle hens aan dek. Je moet al wat van hogere wiskunde kennen om door alle uitgestelde matchen een goed zicht te krijgen op het klassement, maar het is duidelijk dat het spannend zal worden om de top 4 te halen. Er wachten ons moeilijke verplaatsingen naar Floriant, Borgerhout en Putse, en schrijf 19 februari alvast in je agenda voor het duel tegen AKC, mogelijk de cruciale match in de race naar de kruisfinales.

Ad interim MDL