Verslag : AKC/Luma A - Boeckenberg A : 13 - 12  (7-8)
A: Brent S (2), Tess M (1), Joppe B, Jolien H (3+s)
V: Jordan DV (s), Thomas T (2), Sara G, Lisa VG (1+s)
Wissels : Thias VL, Tess V

Scheidsrechters : C. Meeus, S. Cleyman

De wedstrijden tegen AKC/Luma zijn altijd al een beetje speciaal geweest.  Nu dat beide teams in dezelfde sporthal spelen krijgen deze matchen nog een extra tintje.  Zelfs als die gespeeld moeten worden zonder publiek.  Johannis kan terug beschikken over al zijn spelers.  Jordan krijgt zijn basisplaats, terwijl Lisa langs dameszijde voor wat meer scorend vermogen moet zorgen.   Met de wedstrijd van vorige week nog vers in het geheugen hoop ik op een beetje meer “korfbal”.

De eerste twee aanvallen krijgen elk een strafworp : de ene tegen Lisa, de tweede voor Jol.  Lisa lokt zelf een strafworp uit en zet geen minuut later een korte kans om.  AKC effent tegen Lisa en Thomas, 3-3.  Zes doelpunten op evenveel minuten, prima.  Het vervolg is een pak minder vlot.  Als de bezoekers uit het achterveld op voorsprong komen neemt Johannis een time out.  Een heer duwt de bal uit de handen van Lisa en vrije Jordan gaat succesvol naar de stip.  Met een schot van Tess en Brent komen we net over halverwege de helft opnieuw twee doelpunten voor.  Daarna wil de bal nog nauwelijks door de mand, mede doordat onze aanvallen veel en veel te kort zijn.  Het doel lijkt wel zo snel mogelijk naar de mand te gooien.  AKC krijgt daardoor 10 min. de tijd om te effenen.  Eindelijk in aanval lukt Jolien een inloper.  De volgende aanval schiet AKC raak.  In de laatste minuut werpt Thomas zijn eerste bal door de mand.

De tweede helft start veelbelovend, alvast op scorend vlak, met een inloper van en een tegen Thomas.  Jolien toont dat ze het ook van op afstand kan.  Jordan heeft even verzorging nodig na een tik tegen de neus.  De dames van AKC zorgen voor de volgende gelijke stand.  Jolien antwoordt meteen.  De bezoekers scoren uit vrijworp.  Beide coaches beginnen vanaf dan te wisselen.  Tess V komt in de plaats van Lisa.  Joppe en Brent wisselen van vak, terwijl Thias ook een tijdje tussen de lijnen verschijnt.  Tussendoor noteer ik een schot van Brent en een strafworp tegen Joppe, 12-12.  Er resten iets minder dan 10 min. op de timer.  Scoren lukt niet meer.  De coach van AKC probeert dit op te lossen met een time out.  Het is een overbodige fout van Thomas aan de zijlijn met 4 sec. op de schotklok die de bezoekers aan een vrijworp en een doelpunt helpt.  Jordan mag de laatste 12 seconden uitzitten op de bank wegens een groene kaart na een opzettelijke overtreding.

In de namiddag heb ik een U15 Top wedstrijd gefloten, waarin de spelers van beide teams met en voor mekaar speelden.  Er werd stevig maar correct verdedigd en mits vlotte combinaties ook 27 maal gescoord door een scherpe afwerking.  ”Een leuke wedstrijd”, zei een van de verliezende meisjes na de wedstrijd.  Ik was alvast blij vandaag toch een korfbalwedstrijd te hebben gezien.
Onze panters spelen woensdagavond de wegens Corona verschoven wedstrijd tegen de tot nu ongeslagen leider Floriant.  Er zal uit een ander vaatje getapt moeten worden.