Verde - Blauw Wit : 21 – 24  (11-17)
A: Lotte (1), Imke B (5+s), Kobe (1), Brent (1)

V: Riet (1), Imke D (4), Jelle (2), Urs (5)
Wissels : Domien (1), Ana (2)

Scheidsrechters : J. Ghyselinck, D. Van den Bergh

Blauw Wit begint de wedstrijd tegen Verde in de vakken waar ze de vorige match mee geëindigd zijn !  Onze Panters hebben er duidelijk zin in en scoren makkelijk.  Imke B schiet 2x raak en Urs scoort uit een pas van Imke D.  Zo staat het al snel naar 0 tegen 3.  Via een strafworp op Imke B schiet Urs opnieuw 2x raak schieten.  Dit doet hij vanuit zijn spreekwoordelijke zetel, nadat Riet & Jelle in alle rust de korf organiseren.  Het staat 2 tegen 6.  Wat volgt is een time-out van Verde.  Deze brengt onze Blauw Witters niet van de wijs en op het elan dat ze bezig zijn, lopen ze rustig verder uit.  Ze gaan schijnbaar moeiteloos naar 3 tegen 10.  Jelle en Kobe hebben elk in hun eigen vak een duidelijk reboundoverwicht en er wordt in aanval efficiënt korfbal gespeeld.  Nog 8 minuten te gaan en Riet krijgt kramp in de kuit.  Dit is het moment dat Ana op het speelveld verschijnt.  Anna speelt op Urs en op het scorebord verschijnt 5-11.  Wat volgt is een schot tegen Brent, maar dan komt Lotte zonder bal naar binnen en scoort.  Ze brengt de score naar 6 tegen 12.  Ondanks het overwicht van Blauw Wit sluipen er in de verdediging toch weer te makkelijke én vermijdbare goals binnen.  We gaan rusten met 11 tegen 17 en die 11 is er net iets te veel aan.

Na de rust is het voor onze Panters moeilijker om de mand te vinden, maar na een lange aanval kan Imke D. handig scoren uit “een tactisch molentje” onder de korf.  Het staat dan 13-19.  Als het 15-19 wordt, volgt er na een time-out en een wissel bij de dames van Verde.  Deze brengt aanvankelijk weinig soelaas, want er wordt langs beide kanten nauwelijks gescoord.  Uiteindelijk is het Jelle die aan de zijlijn de bal binnen prikt, 15-20.  Wat op Ganda organisatorisch niet lukte, gebeurt vandaag wel.  We spreken over “Domien-tijd”.  Koelbloedig en vol concentratie mikt hij, zoals de coach het gevraagd heeft, de strafworp van Urs binnen, 15-21.  Het einde van de wedstrijd komt in zicht en de wedstrijd begint te kantelen.  Aanvankelijk mist een dame van Verde nog 2 stippen, maar dit weerhoudt de spelers van het Kiel niet, om aan hun remonte te beginnen.  Ze naderen tot 20-22.  Er zijn dan nog 5 minuten te spelen en hier en daar volgen wat opstootjes.  Verde speelt vanaf dan alles of niets.  Ze kiezen vol overgave voor éénshots-aanvallen.  Onze Panters behouden in verdediging de controle, maar het scorend vermogen is in het aanvalsvak dan al even zoek.  Uiteindelijk prikt Imke D op pas van Jelle de 20-23 binnen en de veer bij Verde is gebroken.  Er volgt nog een time-out en Imke B legt uit pas van Lotte de verdiende eindscore vast, 21-24.

Onze Blauwe Witters boeken alweer een mooie overwinning.  Iedereen heeft gescoord en er werd gewerkt voor elkaar.  Knap zo !  Tel hierbij nog een mooie overwinning van het B-team en dan spreken we van een geslaagd weekend !  De riem kan er heel even af om alzo in het nieuwe jaar 2022 de draad terug stevig op te nemen.  Hopelijk mag er dan terug in de tribune gesupporterd worden ...

Winny J