Verslag : Blauw Wit A - Spartacus/NDN A : 21 - 18 (13-10)
A: Riet (4+s), Imke D (3+s), Jelle (1), Urs (2)
V: Kobe (2), Imke B (2), Brent, Lotte (4+s)
Wissels : Lynn, Jan
Scheidsrechter : G. Vandenbossche

De wedstrijden tegen Spartacus/NDN zijn historisch gegroeid tot zeer gespannen ontmoetingen. Dat bleek zaterdag niet anders. Ook omdat het net zoals vroeger belangrijke matchen waren en zijn. Ook nu, want Spartacus/NDN staat net na Blauw Wit in de rangschikking. Winst betekent dus een eerste kloofje in de goede richting. Tim voerde een kleine wijziging door in het team wegens de afwezigheid van Ana die vervangen werd door Imke D.
Vorige week mikten de bezoekers 30 maal raak, alvast een verwittiging. Onze B-ploeg ondervond dat hun tegenstanders scherpschutters zijn. Knokte zij zich na een aanvankelijke achterstand terug naar 9-9, de volgende 6 op 6 van de bezoekers legde de uitslag in een definitieve plooi.

De start van Blauw Wit is net als vorige week prima. In de eerste helft zijn het bovendien onze dames die zorgen voor het merendeel van de doelpunten. De eerste 5 komen op het conto van Riet (3x), Imke D en Imke B. De bezoekers scoorden eenmaal en werden na 5 min. in de achtervolging gedwongen, 5-1. Onze spelers blijven dominant en vrij rustig ondanks alle irritaties van de tegenstander. De voorsprong groeit tot 10-4 net voorbij halverwege de eerste helft. Tekenend voor het overwicht van onze dames is het eerste doelpunt van een heer - een inloper van Jelle - met nog zo'n 10 min. op de klok, 11-6. Veel voorsprong tast blijkbaar telkens de concentratie van onze spelers aan. De volgende minuten komen de bezoekers daardoor dichter, zodat we de rust bereiken met 13-10.

De start van de tweede helft is te vergelijken met die van de eerste. Na een schot van Kobe, zijn het Imke D en Lotte die opnieuw voor een 6-punten kloof zorgen. Jammer genoeg slinkt nu ook de concentratie, terwijl de duels heviger worden. Kobe komt hard in contact met zijn tegenstander en heeft verzorging nodig. Wat later wordt de wedstrijd een paar maal stilgelegd wegens de krampen van Riet. Die wordt uiteindelijk vervangen door Lynn, nadat Imke B van vak werd gewisseld. Ondertussen is Spartacus/NDN genaderd tot op een doelpunt, 18-17 nog 11'52" op de timer. Urs tekende voor ons enige doelpunt. De spanning stijgt. Ditmaal houden onze spelers het hoofd iets koeler. Een strafworp, inloper van Imke B en een schot van Urs neemt de Spartanen de wind uit de zeilen. Ze scoren in de laatste 5 min. nog eenmaal. De winst is binnen.

Twee belangrijke punten gewonnen. Daarmee zet Blauw Wit een belangrijke stap vooruit in de rangschikking. Opvallend, moet het nog gemeld worden, zijn de karrenvracht doelpunt die door onze dames door de mand gejaagd werden. Liefst 16 stuks. Proficiat ! Aan het onder controle houden van de wedstrijd is echter nog werk, veel werk. Op 7 min. tijd een voorsprong van 6 doelpunten uit handen geven is niet zo best. Gelukkig kon dit rechtgezet worden, maar of dit telkens gaat lukken ?
Volgende week zaterdagavond de laatste wedstrijd van dit jaar op Verde. Of daar livestream is ?