Met nog een wedstrijddag voor de boeg, beginnen onze club en alle supporters zich op te maken voor de halve finales in Beveren.  Ja, ALLE supporters, want ALLE ploegen hebben zich voor de halve finales geplaatst.  Daarvoor alvast een dikke proficiat.  Onze panters gaan de sporthal in Beveren gewoon inpalmen!

De locatie : Sporthal De Meerminnen, Klapperstraat 103 te Beveren.

De rangschikkingen zelf en daarmee ook het programma staat nog niet helemaal vast.  Met wat gezond denk-, reken- en opzoekwerk durf ik toch al een prognose te doen voor al onze wedstrijden.  Benieuwd of ik een 5 op 5 zal scoren.

Op zaterdag 14/03/2020

Top U12 – om 10u15 : Boeckenberg U12 – Voorwaarts U12
Alle begin is moeilijk en dat geldt zeker voor de voorspelling van de halve finales bij de U12.  Toeval of niet in het laatste weekend speelt de top 4 van de rangschikking tegen mekaar in wedstrijden die absoluut een voorproef van de halve finales zouden kunnen zijn.  Onze U12’ers ontvangen Voorwaarts, dat ze in de heenronde versloegen met 10-4.  Zonder al te veel gestuntel moeten zij hun tweede plaats gemakkelijk kunnen veilig stellen.  Zelfs een eerste plaats zou nog kunnen, maar dan moet Vobako verliezen van Putse.  De heenwedstrijd was 7-6 in het voordeel van Vobako.  Dat kan dus alle kanten op.  Toch heb ik onze U12’ers behouden op de tweede plaats, omdat ik dan iets langer tussen de lakens kan blijven liggen.

Top U14 – om 13u00 : Boeckenberg U14 – Temse U14
Alhoewel onze U14’ers op een derde plaats staan kunnen zij zich op de laatste speeldag verzekeren van de tweede stek, mits winst tegen het laatst geplaatste ASKC.  Want Temse ontvangt de haast ongeslagen leider in de reeks : Borgerhout/GW.  Beide ploegen behalen evenveel punten met hetzelfde aantal gewonnen wedstrijden, zodat de onderlinge confrontaties in het voordeel zijn van onze U14’ers die zich tweemaal de betere toonden van Temse.

Top U16 – om 16u30 : Boeckenberg U16 – Kwik U16
Slechts met een stunt kunnen onze U16’ers nog de eerste plaats pakken.  Daarvoor moeten ze de leider Vobako verslaan met minstens 5 doelpunten verschil.  Hun tweede plaats komt bij verlies niet in het gedrang.  Zelfs als Kwik wint, en zo evenveel punten haalt, zijn de onderlinge confrontaties in ons voordeel met een doelsaldo van +4.

Topleague - om 19u30 : Boeckenberg A – Borgerhout/GW A
De eerste plaats voor onze panters staat al een paar wedstrijden vast.  Als BGW niet verliest van het reeds tot degradatie veroordeelde Sikopi op de laatste speeldag worden zij onze tegenstander.

Op zondag 15/03/2020

Hoofdklasse 1 – om10u30 : beslissingswedstrijd om behoud of degradatie
Blauw Wit A heeft in de laatste 6 wedstrijden 8 punten behaalt, met daarbij twee belangrijke overwinning tegen de rechtstreekse concurrent Spartacus/NDN.  Op de laatste speeldag moeten onze blauw panters minstens evenveel punten halen als de Spartanen.  Ze hebben daarbij het kleine voordeel dat zij thuis aantreden tegen het laatst gerangschikte KCBJ.  Spannend.
Lukt Blauw Wit niet in deze opdracht dan gaan ze ook moeten proeven van de sfeer van de halve finales in Beveren, zij het dan wel in de beslissingswedstrijd tegen Neerlandia of AGO Aalst.  Deze laatste is eigenlijk de grootste kanshebber op de tweede plaats.  Hun laatste wedstrijd gaat tegen de puntenloze degradant Bornem, terwijl Neerlandia kampioen Appels ontvangt.

Top U19 – om 14u30 : AKC/Luma U19 – Boeckenberg U19
De voorlaatste wedstrijd in Top U19 had wat licht kunnen brengen in de rangschikking.  Helaas was het net dat wat ontbrak op Floriant.  Over de plaatsen 1 en 2 is er geen discussie, dat worden Voorwaarts en AKC/Luma in die volgorde.  Het behoud van onze U19’ers op de derde stek vergt een beetje optimistisch realisme.
Eerst het goede nieuws : stek 4 is zeker dank zij de betere onderlinge confrontaties tegen Vobako.  De halve finales zijn bereikt.
Om plaats 3 te behouden is de eerste voorwaarde winst tegen en op Floriant aanstaande woensdag.  Temse, de directe concurrent, speelt immers de laatste wedstrijd tegen het puntenloze Minerva.  De tweede voorwaarde voor onze U19’ers is een tikkeltje ingewikkelder.  Een punt halen tegen AKC/Luma in de laatste match geeft absolute zekerheid.  Maar ook bij verlies tegen die ploeg is er een grote kans om op plaats 3 te eindigen.  De onderlinge confrontatie met Temse is immers volkomen gelijk.  Volgens het Reglement van Wedstrijden wordt voor de rangschikking dan rekening gehouden met het algemene doelsaldo.  Dat is momenteel ruim in het voordeel van onze U19, nl. +13.

Aan allen veel succes in de komende wedstrijden en tot ziens in Beveren.