Wedstrijdverslag : Boeckenberg - Sikopi : 34-20 (19-13)
A : Sara (1), Lisa (2), Jesse (7+3s)/Thomas (1), Matti (4)
V : Jolien (3), Tinne (2)/Maline, Brent (5+2s), Lucas (3)/Rick (1)

Scheidsrechters : Thierry Van Goidsenhoven, Kris Meeus

Eindelijk is het dan zover : de start van de zaalcompetitie.  Het hoogtepunt van het korfbalseizoen waar iedereen toch wel naar uitkijkt.  De verwachtingen voor onze panters zijn hoog, want zij worden dit seizoen door menig korfbalkenner getipt als kanshebber op de titel.  Dat wordt dus uitkijken of onze panters deze hoge verwachtingen kunnen inlossen.  Vandaag spelen we tegen een op papier mindere tegenstander.  Nikki en Rick herstellende van kleine kwetsuren starten op de bank.

In de aanvang van de wedstrijd houdt Sikopi even gelijke tred, 2-2.  Maar dan slaat de motor van onze panters aan en staat het na een kleine 10 minuten reeds 8-2.  Onze panters blijven vlot verder scoren en ook Sikopi pikt (te) regelmatig een doelpunt mee zodat de kloof bij de rust nog altijd beperkt blijft tot 6 doelpunten.

Na het watertje gaat de voet nog even op het gaspedaal zodat na een 10-tal minuten er een 27-15 tussenstand op het bord prijkt en de wedstrijd definitief gespeeld is.  8 minuten voor het einde mag ook Rick zijn eerste officiële minuten in de Belgische NDN topleage meepikken.  Ook Thomas en Maline komen dan tussen de lijnen.  De wedstrijd kabbelt dan gezapig verder naar een 34-20 eindstand.

34 doelpunten maken is niet slecht, maar Sikopi was mijns insziens helaas geen echte waardemeter.  Volgende week de eerste echte serieuze test tegen de buren van Borgerhout/Groenwit.

Marc