Verslag: AKC/Luma - Boeckenberg : 19 - 24  (9-12)
A: Jesse DB (8), Sara G, Lisa VG (2), Matthi D (1)
V: Jolien H (1), Nikki S (3+s), Brent S (7), Lucas DR (1)
Wissels : Tine P

Scheidsrechters : M. Wensma, R. Dardenne

Terwijl de mind set in veel hoofden al richting zaal gaat, moeten onze panters voor de laatste maal de wei in.  Figuurlijk dan, want niks als lof over de nieuwe accommodatie van onze gastgevers.  Enkel het kunstgras zorgde voor uitschuivers bij beide ploegen.  Verder niet veel nieuws onder de zon, die laag aan de horizon lange schaduwen over het veld stuurde.  Lastig voor de toeschouwers die voornamelijk aan die zijde stonden opgesteld.  Maar al bij al een meer dan prima korfbalweertje.  In de heenwedstrijd trokken onze panters nipt aan het kortste eind, benieuwd of ze vandaag wel de punten kunnen pakken.

In de eerste aanval mag AKC/Luma al meteen naar de stip.  Daarna is het even zoeken.  Beide ploegen verdedigen stevig, wat resulteert in balverlies door slechte passen.  Na een botsing met 2 heren ligt Lisa adem happend op de mat.  Na wat rek- en trekwerk van Niels kan ze voort.  Jesse schiet ons openingsdoelpunt binnen, daarin gevolgd door Brent na de vakwissel.  Onze panters gaan door op hun elan.  Via een strafworp op een inloper van Jol omgezet door Nikki, twee schoten van Jesse in evenveel aanvallen en een schot van Nikki staat het plots 1-6.  De reactie van AKC/Luma is heftig, gelukkig kunnen onze panters af en toe tegenscoren en de schade beperken.  Aanval na aanval gaat de bal zo door de mand en de thuisploeg remonteert tot 6-8.  Maar als ze even de voet van het gas neemt, zijn daar Nikki en Brent om de kloof terug tot 4 uit te diepen, 6-10.  Er zijn 20 min. gespeeld.  Het laatste kwartier wordt qua score iets rustiger.  Onze panters counteren onmiddellijk elk doelpunt van hun tegenstrever, behalve het laatste doelpunt voor de rust.  De klok staat al stil (2 min.) als Lucas iets te fors doorgaat op een losse bal die richting achterlijn hobbelt.  Zijn tegenstander wordt tegen de omheining geduwd en hijzelf houdt er geel aan over.  Tijd voor bezinning in de kleedkamer tijdens de rust.

Lisa scoort meteen in de eerste aanval na hernemen.  AKC/Luma voert hierop de eerste van een reeks wissels door, de heer tegen Matthi.  Een goeie wissel, want die invaller scoort meteen.  Even consternatie als de scheids een inloper tegen Jesse afkeurt wegens verdedigd en de meeste spelers van AKC/Luma reeds aan de vakwissel begonnen waren.  Brent doet de vakken wisselen, waarna de thuisploeg voor de laatste maal op 3 doelpunten komt met een schot tegen Lucas.  Onze panters nemen over met schoten van Jesse, Brent en Jol, 11-17.  Wat AKC/Luma daarna ook probeert, het lukt er niet meer in om dit verschil dicht te rijden.  Onze panters hebben en houden controle over de wedstrijd.  Met nog een minuutje of 11 te gaan wisselt Johannis Jol van vak en brengt Tine voor Lisa, weliswaar in het andere vak.  De coach van AKC/Luma neemt een time out, ongetwijfeld in een poging zijn spelers moed in te pompen.  Het leidt uiteindelijk tot een eindoffensiefje, maar dichter dan 4 doelpunten verschil geraakt de thuisploeg niet.  Het worden er in de laatste 2 min. opnieuw 6, maar de heer tegen Matthi heeft het laatste woord.

Een verdiende overwinning.  AKC werd al snel op achtervolgen gezet en wat de roodwitten ook probeerden, ze konden de kloof geslagen in het eerste kwartier nooit meer dicht krijgen.  Onze panters toonden vandaag niet alleen inzet, maar ook volwassenheid in het omgaan met de druk van hun tegenstrever en hun supporters en met sommige scheidsrechterlijke beslissingen die beslist de andere kant op hadden gekund.  Knap.  Het levert voorlopig een derde plaats op in de rangschikking, op 2 puntjes van het leidersduo Floriant en Borgerhout/GW.  Benieuwd of we in de nakende zaalcompetitie meer van dit moois zullen zien.