Verslag : Boeckenberg - Borgerhout/GW : 11 - 16 (7-7)
A: Nikki S (s), Jolien H (1), Brent S (2), Lucas DR
V: Jesse DB (3), Sara G, Thias VL, Lisa VG (3)
Wissel : Matthi DM (1)

Scheidsrechter : K. Meeus, S. Cleymann

Een krachtige wind blies dwars over het veld, gelukkig bleven grote hoeveelheden regen uit. Weersomstandigheden die het korfballen niet makkelijker maken en een aanslag plegen op de trefzekerheid van de schutters. Niet ideaal voor deze topper, waarin de winnende ploeg aansluiting behoudt bij het ongeslagen Floriant. Dezelfde acht panters van vorige week komen tussen de lijnen, terwijl aan Matthi de drang naar deelname aan de wedstrijd te zien is.

Na het openingsdoelpunt van de zebra's beginnen onze panters aan een potje achtervolgen. Alhoewel elke vakwissel bij een gelijke stand gebeurt, zijn het steeds de bezoekers die het eerst de bal door de mand krijgen. Brent effent na schot tegen Lisa, 1-1. Na de vakwissel is het net omgekeerd. Het duurt al iets langer om de stip tegen Thias te counteren : Jolien met schot voor 3-3. Ondertussen zijn we ongeveer halverwege de eerste helft en is het duidelijk dat onze panters vooral tekort aan rebound hebben. Zowel aanvallend, waardoor er te veel een-schot-aanvallen te zijn, als verdedigend, wat de zebra's een massa doelkansen oplevert. Na een schot tegen Lucas en een van Jesse forceert BGW een eerste break, na twee doelpunten tegen Jesse. Deze laatste revancheert zich, 5-6. Een stand die 7 min. lang op het bordt blijft tot ook hij van uit het achterveld de gelijkmaker binnen schiet. De klok staat al stil als Brent zijn ploeg voor de eerste keer aan de koord brengt. Vlak voor affluiten krijgt Sara een inloper tegen, randje gesneden.

In de tweede helft vallen onze panters aan in het door de sporthal meer beschutte deel van het veld. Hopelijk zorgt dit voor meer precisie bij de afwerking. Lisa vindt als eerste de mand. Het reboundtekort blijft ons parten spelen, zodat na een lange aanval BGW gelijkmaakt. Na een fout op de vrije Lucas zet Nikki de stip om, maar mist helaas de volgende gefloten voor tegenhouden van Jolien bij inloper. Had de time out van BGW haar uit concentratie gebracht ? Johannis probeert met Matthi ipv. Lucas een oplossing te brengen voor het reboundprobleem om zo de schotkracht van Brent ten volle te kunnen benutten. Het zijn echter de bezoekers die de vakken doen wisselen met een schot tegen Thias en na doelpunten tegen Brent en Matthi terug een kloofje slaan. Lucas vervangt Jesse in verdediging. Matthi mildert, we zijn halverwege de tweede helft. De wedstrijd kan nog alle kanten uit. Maar als Lisa de volgende aanval een stip tegenkrijgt, neemt Johannis een time out. Het lijkt wel of hij de bui al ziet hangen. Zijn richtlijnen vervliegen in de wind. BGW scoort viermaal op rij, terwijl onze panters meer en meer futloos achter de feiten aanhollen. Het schot van Lisa en tevens laatste doelpunt is er eentje voor de statistieken.

Een schamele 4 doelpunten in de tweede helft, te weinig om het welke tegenstander dan ook lastig te maken. Er is echter meer. Om doelpunten te maken moet je in het bezit zijn van de bal en dat bleek vandaag een lastige karwei. BGW heerste onder de mand en in de zone rond de korf. Langs onze kant werd deze zone-verdediging te weinig benut om de korte kansen van op 4 à 5 m daadwerkelijk te nemen. Tegen en op Floriant, de leider in de rangschikking, zal volgende week uit een ander vaatje moeten getapt worden.