Verslag : Riviera/Deurne - Boeckenberg : 24 - 29  (13-15)
A: Jesse DB (4+3s), Sara G (3), Lisa VG (4), Thias VL (2)

V: Jolien H (4), Nikki S (1+s), Brent S (5), Lucas DR (2)
Wissels : Thomas T

Scheidsrechters : T. Van Goidsenhove, K. Lauret

Op de warmste 22 september ooit trekken we naar het Park Grootschijn voor de match tegen promovant Riviera/Deurne.  Daar ontmoeten we in een paarse shirt een oude bekende : Davor.  Langs onze kant wijzigt er tussen de lijnen niets : dezelfde vakken, dezelfde opstelling.  Met voldoende schotkracht en vooral het lengte-overwicht langs dameszijde, zou deze wedstrijd geen problemen mogen opleveren.  Toch de tegenstander maar niet onderschatten en kijken welke aap Davor uit zijn korte mouwen schudt.
Voor de wedstrijd kan beginnen komt de Kärcher alleszuiger er aan te pas om het rubberen opvulsel uit een paalgat te zuigen.

Davor vertrekt in verdediging en ziet zijn ploeg uitlopen met schoten tegen Nikki en Lucas.  Tussen beide doelpunten in miste Jesse een strafworp.  Onze panters zijn op achtervolgen aangewezen.  De bal vliegt vrolijk door de mand : eerst een schotje van Brent uit het achtervlak, gevolgd door een strafworp voor de thuisploeg.  Het eerste aanvalsvak kan de kloof dichten, 3-3, er zijn nog geen 5 min. gespeeld.  Na een doeltje over en weer plaatsen onze panters een versnelling en lopen 4 doelpunten uit : een schot van Sara en een van Thias, gevolgd door gemiste inlopers van Jol en Nikki, voor Jol met schot en doorloper scoort, 4-8.  De coach van Riviera heeft dan al een time out genomen.  Riviera klampt aan, komt een eerste maal op 2 doelpunten, gecounterd door Jesse met schot en strafworp op een inloper van Lisa.  Vervolgens geraken ze toch tot op een doeltje.  Thias kan de gelijke stand afweren met een inloper.  Als Jesse iets te relax is in de rebound, krijgt Lisa een schot tegen.  Op de valreep kan Brent zijn teamgenoten met enige gerustheid naar de kleedkamer sturen.

Onze panters starten best aan de tweede helft, terwijl Riviera enkele stippen mist.  Daardoor kijkt de thuisploeg als snel tegen een achterstand van 6 doelpunten aan.  Ze blijven verbeten doorknokken.  Kleiner als 4 doelpunten krijgen ze het verschil niet dadelijk.  Er wordt wel lustig gescoord, langs de twee kanten.  Een wisselspeler van Riviera doet zich opmerken door in 2 opeenvolgende aanvallen te scoren, 17-21 ondertussen.  De paarse bank wordt er zowaar enthousiast van.  Met nog een minuutje of 8 te gaan lukt het Riviera toch om de 4 te doorbreken.  Lisa en Jol bezweren het gevaar onmiddellijk met een schot en brengen zo ook wat rust in de harten van de supporters.  Even maar, want na een strafworp tegen Sara en een tegen Brent komt de thuisploeg opnieuw opzetten.  Deze keer schiet Jesse onmiddellijk raak.  Bij een misverstand met het uitwerken van Riviera, kan Jesse met een lange pas de naar de mand lopende Lucas bereiken, die netjes en beheerst afwerkt.  In de laatste minuut houdt Jesse ternauwernood de bal binnen aan de zijlijn, Lisa pikt de hoge bal op en legt op schot de eindstand vast.

Alhoewel heel de wedstrijd, op de eerste 5 min. na, op voorsprong hadden de supporters naar mijn gevoel niet de indruk dat onze panters een gemakkelijke zegen hebben behaald.  Reden daarvoor zijn de 24 tegendoelpunten, die deels door te laks verdedigen gescoord konden worden.  Daar is alvast werk aan de winkel.  Want volgende week komt Borgerhout/GW op bezoek en die ploeg is in staat er een schietkraam van te maken.  Mooie prestaties van onze dames die 13 goals voor hun rekening namen, naast al het rebound- en steunwerk.  Dat willen we volgende week opnieuw zien.