Verslag Blauw Wit A - JOKI A : 16 - 15 (7-6)
A: Kobe (4+s), Imke (5), Nina (1), Domien
V: Thomas, Karo (1), Yentl (1), Nils (1)
Wissels : Brent (s), Jan (1), Ben
Scheidsrechter : R. Hansens
De zondag van de laatste loodjes. Frank slaagde er in om zowat zijn hele spelersgroep naar het Boeckenberg Sportcenter te krijgen. Het vooruitzicht van een gratis bbq was daar misschien niet vreemd aan. Het betaamt om Joki te bedanken voor de moeite die Koen deed om voldoende spelers bijeen te halen om de wedstrijden op zondag te spelen. Voor hen hing de zware dreiging van degradatie boven het hoofd. Als ze puntenloos huiswaarts zouden keren, kon ATBS mits winst tegen Hoevenen weg geraken van die voorlaatste plaats. Immers, geen runner up wedstrijden in hoofdklasse 2.

Vermits Blauw Wit de titel al op zak heeft, grijpt Frank in op de vakopstelling. Dat heeft zijn effect op het veld : het is zoeken naar de juiste samenhang. Joki profiteert van een aantal gemiste korte kansen om de score te openen. Ze zijn zelf ook te kwistig met de kansen, zodat Kobe kan effenen. Drie minuten later wisselen de vakken alweer na een schot tegen Kobe en een tegen Domien. Achtervolgen dus. Dat lukt via een schot van Kobe en van Imke. Tot aan de rust gaat het gelijk op. Met nog 15 min. op de klok wisselt Frank Thomas en Kobe voor Jan en Brent. Net voor de scheids iedereen richting kleedkamer stuurt, brengt Nina haar ploeg een puntje voor.

De tweede helft start qua score aanvankelijk als vervolg op de eerste. Na een kwartiertje kunnen onze blauwwitten eindelijk een kloof maken. De coach van Joki voelt dat ook. Nils schiet de 12- 8 binnen. Met 14-9, een schot van Kobe, bereiken we de grootste kloof en die blijft behouden tot er nog 8 min. op de klok staan. "De match is binnen", stelt Frank vast. Dat was zonder de bezoekers gerekend. Die zetten een ultieme eindsprint in en per paar minuten naderen ze een doelpunt. Zo wordt het nog bibberen tot de scheids het einde van de veldcompetitie aankondigt.

Na de wedstrijd zetten de spelers hun trainer/coach en de helpers van de ploeg in de bloemen en de bed(r)ankjes. Iedereen was vooral blij dat het seizoen er op zat. De wedstrijd zelf was dan ook snel vergeten. Over het volgend seizoen werd wel duchtig gesproken. Afwachten wat dat wordt. Eerst genieten van de vakantie, kampioenen !